Gå til innhold

Adaptive LED lykter spørsmål

MagnusAG99
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg driver å ser etter F32/F80/F82 adaptive LED frontlykter til min F30 siden jeg skal konvertere fronten fra F30 til F32. Men jeg lurer da på, kan lykter i fra UK bli brukt på Norske biler? Normalt sett med frontlyker i dag så er de projektorer og ikke reflektorer, og projektorene har da "cut off plates" som skal kutte lysstrålen, som da betyr at lykter fra en bil i UK ikke kan bli brukt her. Men det har vell ikke reflektorer? Er det mulig at frontlyktene er dem samme på LHD og RHD biler, men at computerne i bilene styrer og justerer lyktene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva BMW lykter eller disse spesifikke lyktene har, men en del biler har lykter med en "bryter" inni som man kan endre lysbildet fra venstrekjøring til høyrekjøring 🤔

Kan jo prøve å søke deg fram til om disse har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en del av de eldre bilene så hadde xenon en slik bryter, mens de med halogen fra UK kunne kjøpe teip til å klistre på lykta om de dro over grensa til et land med kjøring på motsatt side. Hva som skjedde med LED er jeg usikker på, men du kan muligens starte med å sjekke delenr fra LHD og RHD i etk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...