Gå til innhold

M57 ujevn gange


Gran3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Prøver igjen da forrige tråd ikke hjalp noe.

Jeg har en BMW E61 525dat 2007 lci. Når jeg starter bilen så kan den gå litt ujevnt. Den går fint, men faller litt på turtall innimellom, som fører til noen rykk i bilen. Den henter seg raskt inn igjen. Dette skjer spesielt når det er kaldt ute. Opplevde det ikke i sommer. Det kan gå over fort, men kan også vare en stund hvis det er -15.

ikke noe problem når motoren er skikkelig god og varm. Heller ingen problem å gi på, drar fint og jevnt hele veien.

Glødeplugger og relé var nytt for to år siden, ingen feilkoder.

Har kontrollert dyser, og det er ingen feil der heller..

Er det noen som har hatt samme feil, som kan komme med tips? 
Legger ved video av hvordan den går få sekunder etter kaldstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg hadde den nettopp inne på verksted for feilsøking, og det eneste de fant var at det var irr på kontakt fra hjernen. Den er rengjort og sprayet med kontaktspray. De mener at det ble finere gange i motor etter det, men hjalp ikke noe mot dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer nesten umiddelbart. Du ser lampen lyser enda på videoen for at jeg mangler en lyspære, og den går jo bort noen sekunder etter start. Så dette er filmet ganske med en gang etter jeg starta den.

Problemet kan vare i mange minutter, det meste jeg har vært med på er kanskje 20-30 min, men da er det skikkelig kaldt ute. Går bort etter en god stund, men den må bli skikkelig varm først.

Nå som det er mildt ute, så merker jeg det kun ved start. Går bort når jeg begynner å kjøre.

Endret av Japsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Det var noe skriverier her inne på forumet fra en annen som hadde lignende symptomer. Jeg vil tro du kan finne det igjen en plass.

Dog så var problemet noe med en returventil av diesel en plass, som var litt sticky når det var kaldt eller noe.

Mulig @E.C. husker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke på det sånn umiddelbart, jeg har hatt et annet problem i kulda, men der er symptomene annerledes.

Jeg vil foreslå å logge litt live data (med grafing). Nå som problemet ikke er der (varmt vær) og når det oppstår igjen i kulda, for å se om det er noen forskjeller.

Luftmasse, dieseltrykk, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...