Gå til innhold

Vegard's Biarritz Blå E39 523i - vinterprepp


Vegard_
 Share

Anbefalte innlegg

Lite bilder nå også desverre, men ble fort mørkt ute og jeg ville bare bli ferdig, ikke morsomt å holde på ute i minusgrader med vindkast som tar med snø. Fullt kjølesystem refresh bortsett fra ekspansjonstanken, den blir tatt til sommers. viskosekobling ble tatt tidligere også. Alle slanger er nye bortsett fra mellom varmeregister/oljekjøler til sekundærpumpa.

Nytt løpehjul er bestilt for viftereim, og dynamo har ujevn gange på lageret. Syns jeg har googlet meg i stykker for å finne et refresh kit, men fant ingenting. Noen som vet hva som passer?

IfDks2V.jpg

ByXu3aP.jpg

Neste oppdatering blir "nytt" ratt fra dittratt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bimmerlorris said:

Kjekt med litt nytt av gummi og løpehjul. En god trygghet i å vite at dette holder en god stund ☺️ Liten vits i å ha en showoff-bil dersom det skrangler og er halvråttent ellers 😅 Bra oppdatering 👍

Kjennes veldig godt ut at det som ryker etter x antall km nå er nytt, ingen uroligheter der lenger 😃 Er vel snart bare understell som må forfriskes nå så er det tut og kjør i 100k km til uten problemer... Forhåpentligvis. Og øvre register strammer da, den burde jeg ta sammen med en vanos rebuild... Og service på girkasse/diff burde jeg ta... Og bremser må jeg ta før PKK i oktober. Snart er ikke bare snart ser jeg haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hell i uhell i guess? Panser kabelen delte seg i to når jeg skulle ta tredje final check på væskenivå og om alle lekkasjer var tetta. Heldigvis så røyk den tett på håndtaket så jeg slipper å ødelegge nyrene for å åpne opp igjen...

FlhWSTz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Bimmerlorris said:

Åpner panseret på min e87 med stor forsiktighet jeg nå for tiden, da wiren har begynt å bli tynnslitt. Så får bestille en ny i nær fremtid 😅

Det kommer jeg til å gjøre heretter for å si det sånn haha, vil ikke at dette skjer enda en gang med sjanse for en enda verre plass å ryke på 😛

Visste jeg at det kunne skje så hadde jeg nok bytta for lenge siden, kjekt at jeg har en delebil stående da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Vegard_ skrev:

Det kommer jeg til å gjøre heretter for å si det sånn haha, vil ikke at dette skjer enda en gang med sjanse for en enda verre plass å ryke på 😛

Visste jeg at det kunne skje så hadde jeg nok bytta for lenge siden, kjekt at jeg har en delebil stående da

He he monterer du en ny wire så trenger du nok ikke åpne så forsiktig de neste ti årene 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Bimmerlorris said:

He he monterer du en ny wire så trenger du nok ikke åpne så forsiktig de neste ti årene 😂

Ny og ny, delebilen har 80k mer på klokka enn denne :shock: men når jeg faktisk setter inn en flunka ny en så kan jeg trekke i alt jeg makter 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har rattet fra Dittratt kommet, veldig veldig fornøyd med arbeidet for prisen og den lille lille filletingen over M-logoen tror jeg ikke er verdt å mase på han om å fikse.

Polstring, glatt skinn rundt hele med M-farger på sømmen var konfigurasjonen hvis noen lurer.

For sømmen så var det hovedsaklig mellom M fargene eller sort og hadde litt småtanker om at jeg egentlig burde byttet til svart, men ganske fornøyd uansett.

jY9pNAi.jpg

v8nSDsP.jpg

Xuitjxt.jpg

bSacrDO.jpg

 

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Vegard_ skrev:

Nå har rattet fra Dittratt kommet, veldig veldig fornøyd med arbeidet for prisen og den lille lille filletingen over M-logoen tror jeg ikke er verdt å mase på han om å fikse.

Polstring, glatt skinn rundt hele med M-farger på sømmen var konfigurasjonen hvis noen lurer.

For sømmen så var det hovedsaklig mellom M fargene eller sort og hadde litt småtanker om at jeg egentlig burde byttet til svart, men ganske fornøyd uansett.

jY9pNAi.jpg

v8nSDsP.jpg

Xuitjxt.jpg

bSacrDO.jpg

 

Så digg med nyteukket ratt vil jeg tro ☺️ Hva ga du for omtrekkingen inkl frakt ? Fikk du evnt litt rabatt mtp den lille slurven rundt m-logoen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Bimmerlorris said:

Så digg med nyteukket ratt vil jeg tro ☺️ Hva ga du for omtrekkingen inkl frakt ? Fikk du evnt litt rabatt mtp den lille slurven rundt m-logoen ? 

Det kjennes veldig godt ut i henda i hvertfall :D har ikke nevnt det til han enda, er nesten ikke synlig i det hele tatt i riktig lys. Veit rett og slett ikke om det er noe å legge seg opp i egentlig.

Her er pris/bestilling 

wdC2S4U.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vegard_ skrev:

Det kjennes veldig godt ut i henda i hvertfall :D har ikke nevnt det til han enda, er nesten ikke synlig i det hele tatt i riktig lys. Veit rett og slett ikke om det er noe å legge seg opp i egentlig.

Her er pris/bestilling 

wdC2S4U.png

Nei så lenge du nesten ikke ser det så lever du fint med dette. Jeg er så kravstor til noe som gjøres hos et firma, at jeg nok er en pain in the ass 😂

Har handlet meg et M-tech 2-ratt som jeg får i posten om en stund. Jeg får se hvordan det ser ut. Kanskje jeg koster på et omtrekk dersom jeg synes det er for slitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Bimmerlorris said:

Nei så lenge du nesten ikke ser det så lever du fint med dette. Jeg er så kravstor til noe som gjøres hos et firma, at jeg nok er en pain in the ass 😂

Har handlet meg et M-tech 2-ratt som jeg får i posten om en stund. Jeg får se hvordan det ser ut. Kanskje jeg koster på et omtrekk dersom jeg synes det er for slitt. 

Skal se om det plager meg når jeg kjører bilen, hvis så sender jeg nok en melding om det. Har ikke lyst til å vente enda en måned på "nytt" ratt. 

Syns du burde trekke det om jeg, burde vel passe bedre inn med det nye interiøret du skaffet til E34'n din (kanskje) 😛

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Vegard_ skrev:

Skal se om det plager meg når jeg kjører bilen, hvis så sender jeg nok en melding om det. Har ikke lyst til å vente enda en måned på "nytt" ratt. 

Syns du burde trekke det om jeg, burde vel passe bedre inn med det nye interiøret du skaffet til E34'n din (kanskje) 😛

Ja du får kjenne etter 😃 Ok så det tok en mnd. Hvor mye betalte du for å sende rattet ? Tok det en mnd fra du sendte det til du fikk det tilbake ?

Jeg skal se an hvordan det ser ut. Nå er ikke interiøret jeg kjøpte veldig strøkent 😅 Så tipper det passer med et halvslitt ratt 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vegard_ changed the title to Vegard's Biarritz Blå E39 523i - vinterprepp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...