svaen Skrevet Januar 23, 2022 Share Skrevet Januar 23, 2022 (endret) Hei, er det noen E70-eiere som har hørt om, eller benyttet seg av BMWs tilbakekalling av/utvidet garanti på mellomakselen foran på 2011-2014 - modeller? Ser på bl.a Xbimmers-forumet at eiere har fått byttet mellomakselen, samt fått dekket de omfattende skadene når mellomakselen har løsnet og blitt brukt som pisk, men jeg er nysgjerrig på om denne tilbakekallingen kun gjelder E70 for det amerikanske markedet, eller europeisk også? Grunnen til at jeg spør: Endret Januar 23, 2022 av svaen Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Januar 23, 2022 Share Skrevet Januar 23, 2022 Fant i historikken på 12mod x5’n mine foreldre kjøpte nylig at det ble funnet slark i den på service og bmw dekte ny aksling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaen Skrevet Januar 24, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2022 (endret) Garantien/tilbakekallingen gjelder tydeligvis ikke for min bil, merkelig nok går tilbakekallingen på VIN, og ikke på selve mellomakselen. Hjelper visst ikke å ha den velkjente mellomakselen som ryker, så lenge den ikke er i bruk på "rett" E70. Uansett ser det ut til at jeg slipper "billig" unna med 26.000,- i ny mellomaksel foran og bunnpanne/olje til automatkassen, til tross for hva som kunne vært. Endret Januar 24, 2022 av svaen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Januar 24, 2022 Share Skrevet Januar 24, 2022 Flytt dreneringen fra varmeapparatet så den ikke drypper på mellomakselkrysset så varer den nye akselen muligens lengre teerex reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teerex Skrevet Mars 31 Share Skrevet Mars 31 Mellomakslingen på min 2013-modell ble byttet i 2018 ser jeg ut i fra produksjonsdato på etikett på akslingen. Ved ca 45k km (nå 95k km). Jeg vurderer å bestille forsterket/modifisert aksling fra han fyren under her i USA som har noen youtube-videoer om emnet. Koster flesk men kan jo være verd det i lengden.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 31 Share Skrevet Mars 31 om du holder et øye med den du har så har du rett på ny vist du får antydning til slakke i krysset skal tro om det hadde gått an å bygd om til preface løsning, den holder jo evig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teerex Skrevet Mars 31 Share Skrevet Mars 31 Får man ny aksling uansett alder og km-stand? Egentlig er det vel slakke i splines som er det største problemet, men kombinasjonen utløser vel havari til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teerex Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 Jeg bestilte og byttet aksling. Sover bedre om natta nå, selv om jeg har motor og girkasseforsikring ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå