Gå til innhold

X5 E70 mellomaksel foran - tilbakekalling?

svaen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen E70-eiere som har hørt om, eller benyttet seg av BMWs tilbakekalling av/utvidet garanti på mellomakselen foran på 2011-2014 - modeller? Ser på bl.a Xbimmers-forumet at eiere har fått byttet mellomakselen, samt fått dekket de omfattende skadene når mellomakselen har løsnet og blitt brukt som pisk, men jeg er nysgjerrig på om denne tilbakekallingen kun gjelder E70 for det amerikanske markedet, eller europeisk også? 

Grunnen til at jeg spør: 

65E2D1F8-802B-401C-98F1-EEF7DD944190.jpeg

Endret av svaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantien/tilbakekallingen gjelder tydeligvis ikke for min bil, merkelig nok går tilbakekallingen på VIN, og ikke på selve mellomakselen. Hjelper visst ikke å ha den velkjente mellomakselen som ryker, så lenge den ikke er i bruk på "rett" E70. 
Uansett ser det ut til at jeg slipper "billig" unna med 26.000,- i ny mellomaksel foran og bunnpanne/olje til automatkassen, til tross for hva som kunne vært. 

Endret av svaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Mellomakslingen på min 2013-modell ble byttet i 2018 ser jeg ut i fra produksjonsdato på etikett på akslingen. Ved ca 45k km (nå 95k km).

Jeg vurderer å bestille forsterket/modifisert aksling fra han fyren under her i USA som har noen youtube-videoer om emnet.

Koster flesk men kan jo være verd det i lengden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du holder et øye med den du har så har du rett på ny vist du får antydning til slakke i krysset

skal tro om det hadde gått an å bygd om til preface løsning, den holder jo evig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ny aksling uansett alder og km-stand? 

Egentlig er det vel slakke i splines som er det største problemet, men kombinasjonen utløser vel havari til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...