thbrekke Skrevet Mars 3, 2022 Share Skrevet Mars 3, 2022 (endret) Hei. Sliter med diverse feilmeldinger på min f11 530d xdrive. Diagnose peker på fordelingskasse. Bilen har ikke vært kjørt siden oktober. Sjekket alle sikringer, ok. Satt i nytt batteri, samt registrert dette. Det gamle var originalbatteri fra 2011. Skrudde ned platene under for visuell sjekk. Ser da at VTG modul (Longitudinal Moment Module Transfer Case, på engelsk) er sprukket i godset. Vil tro dette henger sammen med feilmeldinger jeg har. Så til spørsmålet, regner med dette må kodes til bilen når del er byttet. Går det da an å kjøpe en brukt med samme delenummer? Var rimelig stiv pris på nytt... Ellers, noen som har noe formening på hvorfor den har sprukket slik? Bilen hang godt på håndbrekket da dette skjedde... Endret Mars 3, 2022 av thbrekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 4, 2022 Share Skrevet Mars 4, 2022 Jeg gjetter på dårlig tetningsring og vann som opparbeider rust, som sprenger metallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Mars 4, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2022 Mye tæring på anleggsflater var det ja. Dessverre ingen "åpenbar" feil å se ellers, mtp. fukt å irr på elektronikk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 4, 2022 Share Skrevet Mars 4, 2022 må for all del ikke finne på å kjøpe ny uoriginal ! det er det folk på forumet her som har brent seg på før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Mars 4, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2022 Nei ny uoriginal blir det nok ikke. Har kjøpt en ny brukt med samme delenummer. Om det viser seg at den ikke kan kodes til min, får jeg sjekke om elektronikken på min gamle er ok, og så eventuelt flytte "huset" over fra den brukte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Mars 19, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2022 Problem løst og feilkoder borte. Fikk kodet inn ny brukt VTG modul etter at denne var skiftet. Funnet MTP nummer på fordelingsgirkasse og kalibrert styresentral til girkasse. Koding mm. ble gjort på verksted, men ser at det på sikt kunne vært greit å lært seg dette selv... E.C. og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå