takaasen Skrevet Mars 14, 2022 Share Skrevet Mars 14, 2022 Hei har en E82 120d N47 2008 mod. ingen av vindusheisende virker. fikk lest ut 9CDA klemme 30a anschluss fensterheber fehlerhaft alle lys virker, speil. Bil har stått i ro lenge. ruter fryst fast. sist vinter. Noen som har vært borti hvor feilen kal ligge eller hva som er feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 15, 2022 Share Skrevet Mars 15, 2022 Ta heller en ordentlig diagnose med feks. ISTA, slik at du får vite i klartekst hva feilen er samt løsningsforslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 15, 2022 Share Skrevet Mars 15, 2022 Relee til vindu sitter vel i JBE. Mulig den som har tatt kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Mars 18, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2022 er det en plass jeg kan laste ned ISTA, hentet ned det jeg fant her. da var dir tom bare med at man må laste ned på x. Har ikke dette. Tenkte å skjekke releer. Er syk så dette må vente. Litt irriterende leverte bil til verksted. de fant ikke utav dette. kommenterte at det var en " lagret feil 30A. Du må kjøpe ny FRM og kodes 5000+ koding og arbeid?" 2500.- for diagnose, takk." kjøpte selv d can kabel og lastet ned INPA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 18, 2022 Share Skrevet Mars 18, 2022 Var det hos et BMW-verksted? Dessverre mye dårlig feilsøking der ute. Går stort sett i å lese ut feilkoder og bytte delen som det er lagret en feilkode på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Mars 27, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2022 Det var ikke hos et BMW verksted. Men hos en som er spesialistert på BMW. Har fikset andre feil, i mellomtiden. Byttet vannpumpe, termostat, Vanntempføler (var defekt) og Glødeplygg tenner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Mars 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2022 Har noen brukt BimmerFiks ? De ville jeg skulle installerer Teamviewer og bruke K+DCAN. Er dette trykt? Bærbar pc er tom. Morty999 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 28, 2022 Share Skrevet Mars 28, 2022 Om bimmerfiks er det samme som bimmerupgadenorway, så føler jeg det er helt trygt. Har brukt bimmerupgradenorway før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 28, 2022 Share Skrevet Mars 28, 2022 (endret) Bimmerfiks kan fikse FRM for 1750kr. Jeg har sendt flere til han. Han pleier å fikse de samme dagen som han mottar den også sender den i retur dagen etter hvis ikke noe spesielt skjer. Den blir oppgradert å vil ikke gå så lett i stykker igjen etter oppgraderingen. Endret Mars 28, 2022 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mars 28, 2022 Share Skrevet Mars 28, 2022 el vinduer blir nå ikke styrt av frm? det er vell JBE modulen som styrer vinduer og slikt mener jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 28, 2022 Share Skrevet Mars 28, 2022 Sist jeg så på koblisskjema så mener jeg at det kunne være både JBE og FRM, avhengig av årsmodell og hvor mange heisbare sidevinduer man har. Enkelte modeller hadde den ene modulen for frontvinduer og den andre for bakvinduer (ut fra husken). Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 28, 2022 Share Skrevet Mars 28, 2022 (endret) 33 minutter siden, E.C. skrev: Sist jeg så på koblisskjema så mener jeg at det kunne være både JBE og FRM, avhengig av årsmodell og hvor mange heisbare sidevinduer man har. Enkelte modeller hadde den ene modulen for frontvinduer og den andre for bakvinduer (ut fra husken). Du skal høre releet i JBE klikke når man aktiverer vindu. Byttet just JBE på en E90. Da virket ikke det ene bakvinduet. Var ingen klikk i JBE, men når andre vindu ble kjørt så klikket det. Angående JBE så kan man kjøpe en brukt å kode den inn. Trenger ikke å resette den eller noe. Bare kode inn med feks ISTA-P. På noen tegninger vises det at bakvindu kommer fra JBE og på andre tegninger vises det at alle vinduene blir styrt fra FRM. Endret Mars 28, 2022 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 28, 2022 Share Skrevet Mars 28, 2022 (endret) Sjekka opp: frontvinduer = FRM, bakvinduer JBE. Endret Mars 28, 2022 av E.C. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet April 8, 2022 Forfatter Share Skrevet April 8, 2022 fikk hjelp av Bimmerfix i dag. han fikk opp samme feil via inpa. feilsøkle også litt får spenning frem til FRM. Bimmerfix mener at FRM er ødelagt. Har en brukt FRM på vei. via Ebay. håper å få bilen i orden. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 10, 2022 Share Skrevet April 10, 2022 På 8.4.2022 den 22.24, takaasen skrev: fikk hjelp av Bimmerfix i dag. han fikk opp samme feil via inpa. feilsøkle også litt får spenning frem til FRM. Bimmerfix mener at FRM er ødelagt. Har en brukt FRM på vei. via Ebay. håper å få bilen i orden. Kunne ikke Bimmerfiks reparere den gamle FRM for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå