Øyvind L. Skrevet April 20, 2022 Share Skrevet April 20, 2022 Noen som har en god idee hvordan jeg skal få denne løse biten tilbake i sporet hvor den skal stå. Lykten er 5 år gammel, men har stått i garasjen i 4 år vil jeg tro. 😁 Den tingen skal stå i et spor over pæra. Hullet hvor pæren skal stå er sykt lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 21, 2022 Share Skrevet April 21, 2022 Er det ikke tabs på siste bilde som gjør det mulig å åpne lykten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 21, 2022 Forfatter Share Skrevet April 21, 2022 26 minutter siden, E.C. skrev: Er det ikke tabs på siste bilde som gjør det mulig å åpne lykten? Nei. Det er bare for å ta av den ringen rundt lykten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet April 21, 2022 Share Skrevet April 21, 2022 Hvis du putter lykten i stekeovnen først får du av glasset, mener det var 100 grader i 10 min jeg hadde mine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 21, 2022 Forfatter Share Skrevet April 21, 2022 2 minutter siden, Kvasi skrev: Hvis du putter lykten i stekeovnen først får du av glasset, mener det var 100 grader i 10 min jeg hadde mine. Har ikke prøvd det. Har du gjort det på E30 lykter? Fikk du de sammen igjen etter på også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 21, 2022 Share Skrevet April 21, 2022 15 minutter siden, Øyvind L. skrev: Har ikke prøvd det. Har du gjort det på E30 lykter? Fikk du de sammen igjen etter på også? Har gjort dette på e34 lykt en gang og gikk fint Øyvind 😊. Eneste blemma jeg gjorde når jeg satt det sammen ,så fikk jeg det ikke skikkelig tett ,så dugget . Men en ny runde med noe silikon husker ikke hva ,så ble det tett og fint igjen . Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet April 21, 2022 Share Skrevet April 21, 2022 40 minutter siden, Øyvind L. skrev: Har ikke prøvd det. Har du gjort det på E30 lykter? Fikk du de sammen igjen etter på også? Jepp. Ingen problem å få de sammen igjen men ikke bruk lim med farge, da ser det fort ut som et rævva forsøk på AE. Så jeg måtte plukke sund mine igjen og lime på nytt pga det Prøvde å finne innleggene i tråden min her der jeg gjorde det men hele tråden har visst blitt borte i serverbytte elns sveigis og Øyvind L. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 21, 2022 Forfatter Share Skrevet April 21, 2022 Hva brukter dere til å lime sammen igjen. Lim eller silicon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 21, 2022 Share Skrevet April 21, 2022 13 minutter siden, Øyvind L. skrev: Hva brukter dere til å lime sammen igjen. Lim eller silicon? Nesten flaut ,men er litt usikker da dette er lenge siden ,men var noe blankt mener jeg som tålte varme og . Var noe vi brukte da jeg jobbet i båtindustrien . Skal forsøke å finne det ut med mindre du ikke har fått tips allerede . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 21, 2022 Forfatter Share Skrevet April 21, 2022 8 minutter siden, sveigis skrev: Nesten flaut ,men er litt usikker da dette er lenge siden ,men var noe blankt mener jeg som tålte varme og . Var noe vi brukte da jeg jobbet i båtindustrien . Skal forsøke å finne det ut med mindre du ikke har fått tips allerede . Hadde vært flott om du hadde funnet ut. Regner med at det er noe spesielt lim som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet April 21, 2022 Share Skrevet April 21, 2022 1 minutt siden, Øyvind L. skrev: Hadde vært flott om du hadde funnet ut. Regner med at det er noe spesielt lim som du sier. Jeg brukte en eller annen type montasjelim, ala Tec7, men husker ikke hvilket. Felles for limtypen er at de har en viss fleks sånn at det ikke løsner så lett ved støtskader ol. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 21, 2022 Share Skrevet April 21, 2022 En del eldre lykter fra f.eks. E39 ble limt med butyl. Avhengig av hvordan lykta er utformet og hvordan glasset holdes på plass så kan det være et alternativ, ettersom det blir mye enklere å ta av om man skal åpne lykten igjen. Påfører man noe som herder og som ikke blir helt tett blir det bra slitsomt å få ordnet dette igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet April 28, 2022 Share Skrevet April 28, 2022 På 21.4.2022 den 17.53, Øyvind L. skrev: Har ikke prøvd det. Har du gjort det på E30 lykter? Fikk du de sammen igjen etter på også? Kom på at jeg har tråd på R3vlimited så fant igjen alt fra jeg gjorde det på mine. 100 garder i 15 min så plukket jeg av glassene, limte de på igjen med Tec7 Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 28, 2022 Forfatter Share Skrevet April 28, 2022 2 timer siden, Kvasi skrev: Kom på at jeg har tråd på R3vlimited så fant igjen alt fra jeg gjorde det på mine. 100 garder i 15 min så plukket jeg av glassene, limte de på igjen med Tec7 Ok. Skal teste det. De er jo egentlig ødelagt uansett så om glasset knekker så gjør det ikke noe. Kvasi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet April 28, 2022 Share Skrevet April 28, 2022 (endret) 2 timer siden, Øyvind L. skrev: Ok. Skal teste det. De er jo egentlig ødelagt uansett så om glasset knekker så gjør det ikke noe. Mine glass var sprukket rett over fra før og grunnen til at jeg gjorde dette, ellers hadde det vært null problem å få de ut hele 👍 Ferdig limt med nye glass Endret April 28, 2022 av Kvasi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå