Gå til innhold

BMW 120d m47 charge air problem

Haugee
 Share

Anbefalte innlegg

Har byttet turbo aktuator 2 ganger for å vær sikker.

Bilen går ikkje heilt som den ska lengre. Bilen er chippa og har gått meget bra før. Men no når eg gir full gass så virke da som bilen nykker. Ser ut som turboaktuatoren slippe heila tio. 

Noken som kan ha kjennskap til detta?

Legger ved eit par grafer der oransje er forventet og blå er det som bilen gir no. Ganske stor avvik mellom di.

20220628_210050.jpg

20220628_205116.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Kvasi skrev:

Sjekket alle vakumslanger?

Nei, har ikkje leita etter tegninger te vakuum slangene endo. Turboaktuatore er elektronisk styrt. Ser da er noken vakuumslanger på høgre siden under spjeld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktuatoren er nok kalibrert til turboen og slikt er som dukker opp på billige overhalte turboer og der hvor man har bare byttet aktuator som du har gjort. Billigste for deg er sikkert å få prøvd med en brukt original turbo i ok/god stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, E.C. skrev:

Aktuatoren er nok kalibrert til turboen og slikt er som dukker opp på billige overhalte turboer og der hvor man har bare byttet aktuator som du har gjort. Billigste for deg er sikkert å få prøvd med en brukt original turbo i ok/god stand.

Eg justerte koppen på aktuatoren heilt likt som den gamle. Skal vel fungere då? Er den gamle type aktuator. Visst eg trenge ny turbo så blir da oppgradering 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det er nok til at det blir såpass tydelig, men er det likt både på lavt og høyt turtall? Har du sjekket at VNT-beveger seg greit? Det kan være at det ikke er et problem i aktuatoren, men i den delen den skal bevege også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...