Arild34 Skrevet Juli 9, 2022 Share Skrevet Juli 9, 2022 (endret) Det gjelder en 2.0D B47 som mister olje trykk etter du slipper gassen etter at du har dratt på litt. Dette forekommer i 80km/t++ ikke under Feilkoder: 2B7800 Oil presure control valve: Mecanical Fault, Oil Presure Too Low 2BE800 Oil-presure control: oil Presure too Low. Torque Redused Bilder lagt ved. Får da "drivetrain malfunktion" Det skjer da etter jeg har sluppet gassen. Trenger tips/hjelp hva jeg kan gjøre. Endret Juli 9, 2022 av Arild34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 9, 2022 Share Skrevet Juli 9, 2022 Ja, det er jo kjipt. Fant du årsaken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild34 Skrevet Juli 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2022 3 minutes ago, Otis said: Ja, det er jo kjipt. Fant du årsaken? Nei. Leter derfor etter tips på hva det kan være. Har prøvd å bytte olje trykk sensor men den sitter så langt bak og kronglete at jeg ikke får det til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 9, 2022 Share Skrevet Juli 9, 2022 Har du sjekket oljefilter/ huset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 9, 2022 Share Skrevet Juli 9, 2022 Har du prøvd å lese ut med ISTA for å se om det kommer noe testplan? Det er et litt avansert system med oljesmøring på disse, både en pumpe som leverer variabel menge, samt variabel trykk - avhengig av last. Hvis du har newTIS kan du lese litt her. Hvis du tar et oljeskift ta og inspiser at alle o-ringene i oljefilterhuset er ok. Hadde også sjekket at det er riktig olje med riktig viskositet og om mulig med boroskop via bunnplugg-hull at oljepickup er ok. Videre er det mest naturlige å mistenke trykkregulatoren. Sensoren ser i alle fall ut til å fungere ok, basert på hva du fikk grafet, men oljetrykket ser ut til å være lavere enn "nominal-value" og dippen du får ser ikke helt sunn ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild34 Skrevet August 9, 2022 Forfatter Share Skrevet August 9, 2022 On 7/9/2022 at 9:31 PM, E.C. said: Har du prøvd å lese ut med ISTA for å se om det kommer noe testplan? Det er et litt avansert system med oljesmøring på disse, både en pumpe som leverer variabel menge, samt variabel trykk - avhengig av last. Hvis du har newTIS kan du lese litt her. Hvis du tar et oljeskift ta og inspiser at alle o-ringene i oljefilterhuset er ok. Hadde også sjekket at det er riktig olje med riktig viskositet og om mulig med boroskop via bunnplugg-hull at oljepickup er ok. Videre er det mest naturlige å mistenke trykkregulatoren. Sensoren ser i alle fall ut til å fungere ok, basert på hva du fikk grafet, men oljetrykket ser ut til å være lavere enn "nominal-value" og dippen du får ser ikke helt sunn ut. Hei. litt sent ute med svar. Blir nokk ikke gjort noe mer med bilen før til jul. pga studie. Følger BMW fra ista. med test kjøring av presure control valve blir feilkodene trigga Bytta filter oem fra BMW og olje. 0w30 med LL-12 (Ikke noe hjelp i det) Bytta oil presure control valve. For fortsatt opp samme feilkoder. Bytte av oil presure control valve ble gjort med å tappe kjølevæske, ta vekk motorstyring boksen og diverse kjøleslanger. så brukte jeg E10 bits til å skru av filter huset. 3 av de skruene kan du se og den siste må jeg brukte telefonene med kamera for å se. For å komme til den røde må du bruke den lille skralla med e10. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild34 Skrevet November 16, 2022 Forfatter Share Skrevet November 16, 2022 (endret) Liten oppdatering. - Oljetrykk lampa begynte å lyse. - Stoppet så fort som mulig langs veien. - Feilkode P22AE ( O2 sensor reference voltazge ciruit/open bank 1 sensor 2) "B47 2015" Denne feilkoden samt denne lyden på videoen så tyder jo alt på motorhaveri/rådebank. Blir oppdatert senere mest sannsynlig til jul når jeg for tid. 20221115_182516.mp4 Endret November 16, 2022 av Arild34 Samla teksta på toppen for å få det mere ryddig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 16, 2022 Share Skrevet November 16, 2022 Hørtes ikke bra ut dette, trolig mekanisk feil på oljesmøringa som ble plukket opp av sensoren i så fall. Du får oppdatere når du finner ut mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild34 Skrevet Januar 4, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2023 Siste oppdatering, så lenge jeg ikke gidder å demontere å se etter feil på den gamle motoren. Bilen er oppe å går med "ny" brukt motor og går fint. Masse spon i oljefilter. Har ikke tatt av bunnpanna. Godt med slakk i en sylinder da rådene er skutt. Bilde fra hjulet med multireima. HakonLimseth, Gizle, E.C. og 2 andre reagerte på dette 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 4, 2023 Share Skrevet Januar 4, 2023 Kondolerer, men takk for update! Arild34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå