Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Ingvaldsen skrev:

var vell akkurat det jeg gjorde på gammle e39'n engang i tiden, ville nok utelukket lmm mtp dine symptomer

regner med den har samme problem om du kjører med lmm frakoblet ? 

Det stemmer, ingen forskjell (kanskje litt værre når jeg tenker meg om).

sjekket vakuum nede på ventil og måler -0,85bar, så lite trolig at dette er vakuumrelatert.

merket dette første gang med original ecu uten chip etter bilen hadde stått lenge på tomgang. Da stoppet turtall på 3000rpm og hadde mye svart røyk ved første pådrag.

etter chip så skjer dette hver gang jeg ruser motor kjapt i nøytral, samt tenningsbank ved belastning.

jeg tror faktisk du har rett ang vnt/vgt.

er det noe mer jeg kan sjekke?

målte spenning på aktuator og den viser 10,35v når motor går på tomgang. En kompis målte på sin og fikk samme målinger på den.

spenningen synker desto mer turtall jeg gir, noe som stemmer. Nede i 1,2v på full pupp.

9500kr ink mva for ny turbo og alt som trengs, fra GS.

tror jeg skifter pakning på toppdeksel i samme operasjon, da vil det uansett være mye enklere å komme til turbo.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dine målinger stemmer nok, på lave turtall skal vnt spjell stenge ved hjelp av maks vakum

ettervert som turtall øker skal de åpne gradvis, i ditt tilfelle så virker det som om den ikke vil åpne

litt feil å feilsøke med tuning da den oftest er dårlig, men er peker det jo utvilsomt mot turbo

angående kjøp av ny turbo så kan du søke på gs og koed som du har 193hk 530d

da får du revisjon av turboen og muligens lavere pris, om jeg ikke husker feil har 184hk 2256 og 193hk 2556… skal se nærmere på saken ikvell

Skrevet
33 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Dine målinger stemmer nok, på lave turtall skal vnt spjell stenge ved hjelp av maks vakum

ettervert som turtall øker skal de åpne gradvis, i ditt tilfelle så virker det som om den ikke vil åpne

litt feil å feilsøke med tuning da den oftest er dårlig, men er peker det jo utvilsomt mot turbo

angående kjøp av ny turbo så kan du søke på gs og koed som du har 193hk 530d

da får du revisjon av turboen og muligens lavere pris, om jeg ikke husker feil har 184hk 2256 og 193hk 2556… skal se nærmere på saken ikvell

Fant noen målinger på newtis ang aktuatoren. På -0,65bar skal armen være fullstendig stengt. Og maks lengde skal være 10mm.

skal prøve å se armen ved turtall for å se om den henger eller om den beveger seg som den skal.

Skrevet

For noen år siden holdt jeg på med å feilsøke på årsak til lav luftmengde på samme motor. Hvis EGR er fjernet uten at det er tatt høyde for det i tuning Software så vil den lese en luftmengde som er høyere enn forventet slik det gjør hos deg på tomgang. 

Her er hele tråden om det har noen interesse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...