Gå til innhold

Hva tømmer bilbatteriet? Bluetooth??


Anbefalte innlegg

Mon tro hva i alle dager som tømmer bilbatteriet, og jo lengre bilturer jo mer er batteriet tappet. Kan ta virkelig lang tid å få startet...
Kan det være en ettermontering av en Bluetooth-adapter som står plugget i sigarett-tenneren og all avspillingen i fra Youtube under kjøreturene?
Skal det være mulig?

Småturer uten å høre på musikk gir ikke merkbart utslag på batteriet...

Batteriet skal også være bra.

Veldig rart dette her.

Endret av ---
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • --- changed the title to Hva tømmer bilbatteriet? Bluetooth??
På 15.7.2022 den 21.27, FransEirik skrev:

Fordel å skrive modell.. 

pågått lenge? Dynamo??

Har en følelse av at jo mer jeg begynte å høre på musikk i fra mobilen via adapteren, oppstod batteri-problemet.

Har ikke greie på bil, men synes det er rart om det er et problem med dynamoen, siden småturer ikke later til å være det største problemet
 

 

På 15.7.2022 den 21.27, FransEirik skrev:

Fordel å skrive modell.. 

pågått lenge? Dynamo??

1-serie 2011

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Otis skrev:

Det første vi må avklare er hva du egentlig mener.

Hvor lang å få start mener du er lang tid?

Så lang tid at man forstår batteriet er så godt som flatt og man må rett hjem til lading uten å stanse underveis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller raskest starter bilen ofte når den har stått stille en ukes tid eller så.

 

På 15.7.2022 den 23.36, Ron Jeremy skrev:

Bluetooth tapper ikke batteriet. 
høres ut som du trenger nytt batteri

Batteriet er bra

 

Men, ja, synes det er noe merkelig om bluetooth skal tappe batteriet. Men det er det eneste elektroniske bortsett fra airconditioning som foregår under kjøring. Og tappingen skjer under selve kjøringen, og jo lengre jeg kjører, jo vanskeligere å få start på bilen igjen etterpå... Veldig snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilen starter fortere, jo lengere den står parkert? I såfall er det ikke batteri problem. Muligens startmotor som er dårlig eller full av skitt, som gjør at det går tregere inni den når den blir varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er startmotoren som sliter. Når jeg trykker startknappen sliter bilen med å få startet.

 

Og batteriet erfares da tappet, så det må lades

 

Noe tapper batteriet

 

På 15.7.2022 den 23.39, Otis skrev:

Så bilen starter fortere, jo lengere den står parkert? I såfall er det ikke batteri problem. Muligens startmotor som er dårlig eller full av skitt, som gjør at det går tregere inni den når den blir varm?

Ja, erfarer ikke at det er et batteri-problem. Men noe som tapper batteriet, under lengre kjøring.
Om dynamoen er gåen ville det vel vært enda større  problem på småkjøring?

 

Veldig rart dette her altså, men som sagt, jeg har ikke greie på bil.

Er helt avhengig av musikk når jeg kjører, men skal plugge ut bluetooth en stund, og se om det kommer musikk ut av anlegget om jeg kabler mobilen med ledning rett i aux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da problemene oppstod, byttet jeg batteri på bilen, tenkte det var noe feil med batteriet. Men det er testet og er helt perfekt. Kjører nå rundt med et annet (brukt) batteri, men det skal også være bra, men skal få det testet på Thansen for sikkerhets skyld. Men, i og med at det opprinnelige batteriet er helt bra, kan vi egentlig utelukke at det er batteriet som er problemet.

 

På 15.7.2022 den 23.47, Otis skrev:

Nja. Jo kortere du kjører jo mindre strøm mangler, om det er defekt dynamo.

Men kan du ikke måle spenning på batteriet når motor er i gang da?

Hvordan vet man om det er et problem med dynamo? Hvordan merkes det?

 

 

I verste fall er det et ledningsproblem i bilen et sted. Får håpe det ikke er det. Er kanskje vanskelig å finne ut av?

 

Er dynamo dyrt, om må skiftes?

 

Er det en måte å måle hvordan bilen selv lader batteriet om man sjekker spenningen i batteriet når motoren er i gang? Altså slik man kan sjekke om dynamoen virker noenlunde slik den burde? Lader bilen på tomgang?

 

På 15.7.2022 den 23.56, --- skrev:

Er det en måte å måle hvordan bilen selv lader batteriet om man sjekker spenningen i batteriet når motoren er i gang? Altså slik man kan sjekke om dynamoen virker noenlunde slik den burde? Lader bilen på tomgang?

Kan jeg spørre gutta bak disken på Thansen pent om å gjøre det? Har ikke multimeter.

Endret av ---
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...