Morbus Skrevet Juli 29, 2022 Share Skrevet Juli 29, 2022 Første gang jeg prøver på noe slikt på bmw.. Men byttet en del kasser på gamle forder og volvo. Virker som at staget som girkula er opplagret i ikke vil ned. Henger i en foring jeg har merket i rødt her. Er det en eller annen patent på denne som jeg ikke skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 29, 2022 Share Skrevet Juli 29, 2022 Jeg kan ikke si at dette er 100% rett for e34 på sparket, men normalt har disse sylinderformede foringene to langsgående spor på oversiden som foringen klipses i og den vanligste måten å demontere på er å vri den ut samtidig som man bryter litt med et flatjern. Kan sjekke i delekatalogen senere om ingen kommer meg i forkjøpet, da din ser litt annerledes ut. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 29, 2022 Share Skrevet Juli 29, 2022 10 minutter siden, E.C. skrev: Jeg kan ikke si at dette er 100% rett for e34 på sparket, men normalt har disse sylinderformede foringene to langsgående spor på oversiden som foringen klipses i og den vanligste måten å demontere på er å vri den ut samtidig som man bryter litt med et flatjern Mener det var sånn du beskriver det jvi gjorde når jeg hadde ut kasse på min e34 . Litt knotete var det og om jeg rett. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet Juli 29, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2022 Problemet mitt som ikke har løftebukk, er at det er veldig trangt under der Samtidig prøver jeg å dra dette ut med en "elefant" forran bilen, så litt vanskelig når man er aleine. Mulig jeg må demontere hele fronten også, at det ikke holder med bare å ta av panseret. Det gir meg i alle fall litt mer plass til å flytte motor/gir rett fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juli 29, 2022 Share Skrevet Juli 29, 2022 Nå har du jo løsnet giroverføringen allerede. Da ville jeg ha løsnet girspaken fra alustaget. Det gjør du innenifra bilen også løsner du staget på girkassen og bare drar det ut fra foringen. Hvis du skal ta ned kun girkassen så trenger du ikke og løsne noen motorfester eller ta av fronten. Skal du ta motor og gir er det klart enklest og ta av fronten, hvis du ikke kjører 518 da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå