Fredrik Honningdal Skrevet August 23, 2022 Skrevet August 23, 2022 Hei Er ute etter noen Tips/Anbefalinger eller generelt litt informasjon. Har planer om å bygge turbo på min E36 nå i vinter (M52B28),hovudmålet er også å få dette godkjent i vognkortet hos vegvesenet. men er veldig usikker på hvilken papir/dokumentasjon og info som må følge med evt søknad, samt med hvilken bil som blir best å ta som utgangspunkt. Etter noen få kjappe søk virka Hartge sin 3.5L M3 som et perfekt utgangspunkt da den har 350hk som er forsovidt det som er målet å få godkjent bilen med, men virker umulig å finne dokumentasjon på. all form av tips og hjelp er hjertlig velkommen 😅 Slenger med ett lite bilde av "Skuta" 😁 Mvh Fredrik
Ingvaldsen Skrevet August 23, 2022 Skrevet August 23, 2022 Når du skal bygge om en så ny bil (nyere en 1988) må utslipp dokumenterest og det må brukes motorstyring som hører til den motoren du skal bruke. derfor er det enklest å godkjenne med feks n54 med tilhørende motorstyring Fredrik Honningdal reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet August 23, 2022 Skrevet August 23, 2022 Enten gjøre som Jostein foreslår eller dra til Tyskland og få Tüv godkjenning. Eller Stockholm for syklustest og utslippstest. Jeg har masse papirer på dette og vet hvilket laboratorie som gjør dette. Koster dog mellom 25-30 000,- svenske å få dette utført Fredrik Honningdal reagerte på dette 1
Orjan Skrevet August 24, 2022 Skrevet August 24, 2022 (endret) Det aller første du bør gjøre, er å kontakte vegvesnet først - de vet hva som trengs for å få dette til. Ombygging av kjøretøy | Statens vegvesen Da slipper du å bruke tid og penger på ting som kanskje ikke er nødvendig eller som ikke blir godkjent på noe vis. Ellers tror jeg Ingvaldsen er på rett spor; enklere å bruke N54, men det er kanskje ikke det du vil? Endret August 24, 2022 av Orjan Olaandref og Fredrik Honningdal reagerte på dette 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå