Gå til innhold

Hjelp/Tips, 328I E36 Turbo Godkjenning Vegvesen


Fredrik Honningdal
 Share

Anbefalte innlegg


Hei

Er ute etter noen Tips/Anbefalinger eller generelt litt informasjon.

Har planer om å bygge turbo på min E36 nå i vinter (M52B28),hovudmålet er også å få dette godkjent i vognkortet hos vegvesenet.
men er veldig usikker på hvilken papir/dokumentasjon og info som må følge med evt søknad, samt med hvilken bil som blir best å ta som utgangspunkt.

Etter noen få kjappe søk virka Hartge sin 3.5L M3 som et perfekt utgangspunkt da den har 350hk som er forsovidt det som er målet å få godkjent bilen med, men virker umulig å finne dokumentasjon på.

all form av tips og hjelp er hjertlig velkommen 😅

Slenger med ett lite bilde av "Skuta" 😁

Mvh Fredrik

300282693_793463121689957_6889048213150045372_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten gjøre som Jostein foreslår eller dra til Tyskland og få Tüv godkjenning. Eller Stockholm for syklustest og utslippstest. Jeg har masse papirer på dette og vet hvilket laboratorie som gjør dette. Koster dog mellom 25-30 000,- svenske å få dette utført

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller første du bør gjøre, er å kontakte vegvesnet først - de vet hva som trengs for å få dette til. Ombygging av kjøretøy | Statens vegvesen

Da slipper du å bruke tid og penger på ting som kanskje ikke er nødvendig eller som ikke blir godkjent på noe vis. 

Ellers tror jeg Ingvaldsen er på rett spor; enklere å bruke N54, men det er kanskje ikke det du vil?

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...