David I. Skrevet September 12, 2022 Share Skrevet September 12, 2022 Begge motorene har lik hk, men 0.5 liter mer vil kanskje gi litt mer drag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 12, 2022 Share Skrevet September 12, 2022 N52 er nok bedre når det kommer til pålitelighet, mens N53 kan «trimmes» til samme effekt som x30i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 12, 2022 Share Skrevet September 12, 2022 1 hour ago, awt said: N52 er nok bedre når det kommer til pålitelighet, mens N53 kan «trimmes» til samme effekt som x30i. N52 går for å være hakket mer pålitelig, men vet ikke om det er så stor forskjell i praksis. Du slipper å tenke på HPFP i N52 da, og ettersom den ikke er direkteinnsprøytet, er avleiringer på innsugsventiler mindre vanlig. Jeg har kjørt N53 i mange år nå, og er godt fornøyd. Er det 325i med 3.0, så er det egentlig en strupet 330i. Eneste forskjellen er innsug og software. 3.0-versjonen er merkbart sterkere i mellomregisteret, men på en sprint er de nok ganske like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David I. Skrevet September 12, 2022 Forfatter Share Skrevet September 12, 2022 7 hours ago, *MrB* said: N52 går for å være hakket mer pålitelig, men vet ikke om det er så stor forskjell i praksis. Du slipper å tenke på HPFP i N52 da, og ettersom den ikke er direkteinnsprøytet, er avleiringer på innsugsventiler mindre vanlig. Jeg har kjørt N53 i mange år nå, og er godt fornøyd. Er det 325i med 3.0, så er det egentlig en strupet 330i. Eneste forskjellen er innsug og software. 3.0-versjonen er merkbart sterkere i mellomregisteret, men på en sprint er de nok ganske like. Ja, det gir vel meining. Virker som at forskjellene ikkje er betydelig nok til å bry seg egentlig. Føler du at din n53 er en solid daglig bil? Blir den dyr å drifte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 12, 2022 Share Skrevet September 12, 2022 Hadde en E92 325 med N53B30 i mange pr. Der var det null utlegg på motor ut over vanlig service. Men kjørte den ikke så mye pr år. (Varierte mellom 5 og 10000km). I dag kjører jeg en 523i med N53B25. Den har jeg hatt siden 2014, og har kjørt den ca 90000km totalt. Bilen brukes til slt mulig. Inkl en del hengerkjøring. Dysene ble byttet på teknisk aksjon like etter jeg kjøpte, og HPFP røk i fjor. Sistnevnte koster ca 12k for kun delen. Fordelt på antall år jeg har hatt den, er det imidlertid ikke en dyr bil å eie. Ser ingen grunn til å styre unna hverken N52 eller N53. Ut fra alder og kjørelengde er det gode motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David I. Skrevet September 12, 2022 Forfatter Share Skrevet September 12, 2022 7 minutes ago, *MrB* said: Hadde en E92 325 med N53B30 i mange pr. Der var det null utlegg på motor ut over vanlig service. Men kjørte den ikke så mye pr år. (Varierte mellom 5 og 10000km). I dag kjører jeg en 523i med N53B25. Den har jeg hatt siden 2014, og har kjørt den ca 90000km totalt. Bilen brukes til slt mulig. Inkl en del hengerkjøring. Dysene ble byttet på teknisk aksjon like etter jeg kjøpte, og HPFP røk i fjor. Sistnevnte koster ca 12k for kun delen. Fordelt på antall år jeg har hatt den, er det imidlertid ikke en dyr bil å eie. Ser ingen grunn til å styre unna hverken N52 eller N53. Ut fra alder og kjørelengde er det gode motorer. Flott! Virker som en veldig attraktiv motor, ønsker å bli kvitt traktoren min.. Er det bakhjulstrekk på de du har eig? I så fall, korleis har det gått i vinter sesongene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 12, 2022 Share Skrevet September 12, 2022 Slik jeg har forstått det så er N52B30 og N53B30 veien å gå. N52B25 var det ett eller annet som ikke var helt bra med. Må se om jeg klarer å finne det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 13, 2022 Share Skrevet September 13, 2022 N52B25 har jeg ingen erfaring med, men den kom i 2 effektversjoner: 177hk og 218hk. B25 og B30 skal være ganske identiske i grunnkonstruksjon sålenge det er innenfor samme motorkode. 11 hours ago, David I. said: Flott! Virker som en veldig attraktiv motor, ønsker å bli kvitt traktoren min.. Er det bakhjulstrekk på de du har eig? I så fall, korleis har det gått i vinter sesongene? Ja. Bakhjulsdrift og manuell kasse. Har fungert fint på all slags føre. N53B30 passer generelt veldig fint i E9X. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå