Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

Her skjer det ting ja 😃👍 Ser ikke ut som det verste utgangspunktet dette her da 😃

Sveiser du selv ? I såfall så har du en stor fordel. Koster jo som regel en del å sette det bort.

Er dette et prosjekt du tenker å få godkjent med M30B35 ? Den motoren så jo veldig fin ut 👍

Smaken er jo som baken, men liker du sånne trompeter som innsug så kjører du på 😃👍

Skal følge med her og ønsker deg lykke til 😃🎵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Her skjer det ting ja 😃👍 Ser ikke ut som det verste utgangspunktet dette her da 😃

Sveiser du selv ? I såfall så har du en stor fordel. Koster jo som regel en del å sette det bort.

Er dette et prosjekt du tenker å få godkjent med M30B35 ? Den motoren så jo veldig fin ut 👍

Smaken er jo som baken, men liker du sånne trompeter som innsug så kjører du på 😃👍

Skal følge med her og ønsker deg lykke til 😃🎵

Jeg har sveist mye tidligere når jeg jobbet offshore, men ikke tynnplate, så her må jeg øve litt før jeg setter i gang, men skal gjøre det selv ja, tjener fort inn et bra sveiseapparat på å gjøre det selv. :)

Ja, jeg tenker å få det godkjent, og jeg tror det skal gå bra siden bilen er en 90 modell og disse motorene var brukt i disse bilene, men jeg har ikke søkt enda. Motoren ser bra ut og har stått i en flott hvit E34 oppe i nord. :)

Takk det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Olaandref skrev:

Jeg har sveist mye tidligere når jeg jobbet offshore, men ikke tynnplate, så her må jeg øve litt før jeg setter i gang, men skal gjøre det selv ja, tjener fort inn et bra sveiseapparat på å gjøre det selv. :)

Ja, jeg tenker å få det godkjent, og jeg tror det skal gå bra siden bilen er en 90 modell og disse motorene var brukt i disse bilene, men jeg har ikke søkt enda. Motoren ser bra ut og har stått i en flott hvit E34 oppe i nord. :)

Takk det samme. :)

Ja da sparer du mye pæng 👍 Blir sikkert bare en omstilling å gå fra offshore-sveising til tynnplate. Du har det sikkert godt inne i systemet ditt 😃

Det viktigste har jeg forstått, er å opprette en god kommunikasjon med svv og dokumetere godt. Det er en del krav til avgass etter 1988 men tipper det er mulig 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bimmerlorris skrev:

Ja da sparer du mye pæng 👍 Blir sikkert bare en omstilling å gå fra offshore-sveising til tynnplate. Du har det sikkert godt inne i systemet ditt 😃

Det viktigste har jeg forstått, er å opprette en god kommunikasjon med svv og dokumetere godt. Det er en del krav til avgass etter 1988 men tipper det er mulig 👍 

Ja, jeg prøver å gjøre det meste selv, om man er i tvil har man heldigvis youtube i bakhånd. :)

Det er det jeg og tenker, skal kjøre en veldig grundig prosess der, dokumentere alt jeg har planer om og ta mye bilder som dokumentasjon på det som er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Olaandref skrev:

Disse kom totalt på rett i underkant av 1900 levert til Sunnmøre. 🙂

Det var slett ikke verst pris 😃

Hvor stor del av gulvet dekker denne ? Fra gasspedal og til tverrbjelken under fører og passasjerstol ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Det var slett ikke verst pris 😃

Hvor stor del av gulvet dekker denne ? Fra gasspedal og til tverrbjelken under fører og passasjerstol ?

Nei, det syns jeg var helt innafor pris ja. 
 

Skal se på det og så skal du få beskjed, er på vei hjem med motor nå, og så må jeg tidlig avgårde i morgen, så jeg rekker det nok ikke før på fredag 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Olaandref skrev:

Nei, det syns jeg var helt innafor pris ja. 
 

Skal se på det og så skal du få beskjed, er på vei hjem med motor nå, og så må jeg tidlig avgårde i morgen, så jeg rekker det nok ikke før på fredag 🙂

Ikke no stress 👍 God tur hjem med ny motor 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig motoren kommet i hus, det ble en lang dag med tur til Otta og 3 timer venting der, men nå er det gjort og godt er det.

Siden jeg skal til Florø på jobb i morgen og fredag, og turen går tilbake til Oslo igjen på lørdag var jeg nødt til å få den i hus i kveld, ikke den enkleste jobben når man er alene, det er jo litt vekt i en M30 med kasse, men med litt list og lempe fikk jeg den ned fra planet og inn i kjelleren der den nå står tørt og trygt. Utrolig hva som går bare man vil det nok. 😅

IMG_3772.jpg

IMG_3774.jpg

IMG_3776.jpg

IMG_3778.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. Hentet hjem motor.

Sånn ca slik blir platene liggende @Bimmerlorris, kanskje en liten cm nærmere kanalen, men det er litt vanskelig å se før det gamle er kappet bort. Passformen ser ikke så aller verst ut, men jeg skulle gjerne kjøpt de største som dekker hele dørken på hver side, på høyre siden spesielt er det litt mindre rusthull utenfor det området disse platene dekker. 

A9F7E35B-8268-4373-93D1-831E33A042CB.jpeg

889B8CB8-B6C3-49A4-849C-4E543E48AA63.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut litt mer bilder her. Jeg har ikke full kontroll på det elektriske, men det ser veldig ryddig og fint ut det som følger motoren, det elektriske på bilen er det litt verre med, men det skal jeg bruke noen timer på for å få bra igjen. Bilen har gått med datasprut, så det ser for meg ut som selve motorkontakten er kuttet bort. Tanken min er å få fatt i 20 pin kontakt til bilen og pinne denne opp så den passer med pluggen på motorsiden, men før den tid må jeg studere litt koblingsskjemaer for både M30 og M50. 
Noen som har gjort tilsvarende her?

Bilder fra motorsiden under

EA2F660A-DF45-481E-BB88-D61739B02DD0.jpeg

3842444C-10BC-4B17-93C8-5BFADCBA4850.jpeg

ABFBA279-1185-45A2-8B0C-C1CFF4B200CD.jpeg

513F432F-B77F-4C25-9068-8EDAA39F7649.jpeg

38819B7A-B37C-4178-B8F0-19841870210E.jpeg

8F9F7883-4A26-4DF5-BDA5-49EFD44963DF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...