Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

Som jeg nevnte i M3 tråden min har jeg handlet inn et E34 karosseri, kanskje på mest utenkelig tidspunkt i forhold til tid, plass og økonomi +++, men sånn er det av og til, fikk en god følelse for dette. Har faktisk ikke sett bilen live enda, så det strider litt med prinsippene mine om å handle noe usett, men jeg har sett en del bilder og film, det ser bra ut, bilen har blitt fått en god gjennomgang på den rusten som var, og kanaler har blitt skiftet (Uansett så er det en gammel bil, og jeg forventer ikke at den er strøken).

Bilen er opprinnelig en 90 modell 520I, denne har fått understell fra M5 3,6 og har tidligere gått med 2,5 turbomotor, den står i dag uten motor og gir, så jeg sparer jobben med å plukke ut dette. Det står sort M5 skinn interiør i den i dag, trenger nok litt innsats, men det ser overkommelig ut, her blir det enten å prøve å berge det som det er, lakke det, eller trekke om. Videre følger det og med et par sett med felger, enten blir begge solgt, eller så beholder jeg det ene for godkjenning, for her skal ACS felgene på, om de så må bygges om.

Som nevnt i tittelen blir dette et langtidsprosjekt, i utgangspunktet er planen å få denne strøken og godkjent, da med S38B36, men jeg er og åpen for V8 4,0 eller S38B38.

Ellers lever tankene litt rundt planene fremover, men skal komme tilbake til dette, er som sagt ikke en bil som skal stå ferdig til neste sesong. :)

 

Blir takknemlig for gode tips underveis, ikke minst i forhold til deler.

 

Legger ved et par bilder fra selger, så får jeg komme sterkere tilbake med bilder når bilen er hentet.

302723051_641763047197892_7937791148451337883_n.jpg

301655918_2887960284840268_9135848077335301740_n.jpg

302191764_1504821223313610_5954922176787505258_n (1).jpg

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Olaandref skrev:

Som jeg nevnte i M3 tråden min har jeg handlet inn et E34 karosseri, kanskje på mest utenkelig tidspunkt i forhold til tid, plass og økonomi +++, men sånn er det av og til, fikk en god følelse for dette. Har faktisk ikke sett bilen live enda, så det strider litt med prinsippene mine om å handle noe usett, men jeg har sett en del bilder og film, det ser bra ut, bilen har blitt fått en god gjennomgang på den rusten som var, og kanaler har blitt skiftet (Uansett så er det en gammel bil, og jeg forventer ikke at den er strøken).

Bilen er opprinnelig en 90 modell 520I, denne har fått understell fra M5 3,6 og har tidligere gått med 2,5 turbomotor, den står i dag uten motor og gir, så jeg sparer jobben med å plukke ut dette. Det står sort M5 skinn interiør i den i dag, trenger nok litt innsats, men det ser overkommelig ut, her blir det enten å prøve å berge det som det er, lakke det, eller trekke om. Videre følger det og med et par sett med felger, enten blir begge solgt, eller så beholder jeg det ene for godkjenning, for her skal ACS felgene på, om de så må bygges om.

Som nevnt i tittelen blir dette et langtidsprosjekt, i utgangspunktet er planen å få denne strøken og godkjent, da med S38B36, men jeg er og åpen for V8 4,0 eller S38B38.

Ellers lever tankene litt rundt planene fremover, men skal komme tilbake til dette, er som sagt ikke en bil som skal stå ferdig til neste sesong. :)

 

Blir takknemlig for gode tips underveis, ikke minst i forhold til deler.

 

Legger ved et par bilder fra selger, så får jeg komme sterkere tilbake med bilder når bilen er hentet.

302723051_641763047197892_7937791148451337883_n.jpg

301655918_2887960284840268_9135848077335301740_n.jpg

302191764_1504821223313610_5954922176787505258_n (1).jpg

Nice! Hva slags rød farge er det?

når skal du hente den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Vingerei skrev:

Nice! Hva slags rød farge er det?

når skal du hente den? 

Usikker, men jeg har tenkt Mugello eller Brilliant, har ikke fått sjekket dette enda, mulig noen kan se det bedre enn jeg kan. 

Før vinteren, men jeg må uansett ordne lagring noen mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Olaandref skrev:

Usikker, men jeg har tenkt Mugello eller Brilliant, har ikke fått sjekket dette enda, mulig noen kan se det bedre enn jeg kan. 

Før vinteren, men jeg må uansett ordne lagring noen mnd.

Okay, liknet på Calypso rot men.

Tøft prosjekt! Bare få den på lager Ola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, oledra skrev:

Spennande Ola!😊 

Ser fram til å sjå dinna på veiane her.

God helg.

Ja, den skal på veien, men det blir ikkje med det første, tenkte den kunne vær en fin ting å ha med guttungen. :) God helg ja. Skal opp over neste helg, kanskje ej kan svinge opp om og helse på om du er heime. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli et tøft prosjekt dette ja :) E34 er gromme biler, og jeg savner de jeg har hatt selv om det bare var 520er.

Angående farge så er det vel enten Brilliant eller Hellrot. Mugello var vel bare på M5, og Calypso er det definitivt ikke, for den er et par hakk mørkere og metallic. Tror ikke noen av de andre er det 🤔

Prøvde å få sjekket den opp i VIN decoder, men ingen som klarer å finne bilen 🤔 Fant et gammelt bilde den hadde lurt seg med i da 😅

56d03f4e-42a0-4276-a971-57d3dc7212ec.png.6ec0730ab89972304be2e124f790fd68.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft, dette bildet er tatt i Kristiansund, ser det ut som, så den har nok gått en del i området. :)

Men ja, jeg kjenner ikke så godt disse fargene, men ikke urimelig, Brilliant er nok den jeg har tenkt mest på.

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var tråden ja og det gledes til se fremgangen her 😊

Alltid gøy når nye e34 tråder starter .

Rød e34 er meget pent absolutt og regner med denne blir pen når du kommer i mål .😊

S38 er en rett motor i denne synes jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2022 den 11.01, oledra skrev:

Det må du berre gjere.

Ka tid du skal hente bil då?

Lagre her? Eg lagrar 3 bilar på Rovde Møbel. Veit dei også lagrar på Kleven.😊

Skal sjekke det opp, men det er ei mulighet ja. Takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.
  • Olaandref changed the title to Mitt langtids E34 prosjekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...