sveigis Skrevet August 30 Skrevet August 30 16 timer siden, Olaandref skrev: Dro på meg bronkitt forrige uke når det skulle bygges terrasse, så da blir det sofatid og YouTube, kom over noen bra filmer med karrosseriarbeid, så det er ikke helt feil det heller. Du står på med det ene og andre Ola-Andre 😊 Og du får ting gjort . God bedring med bronkitten .🙏
Olaandref Skrevet August 30 Forfatter Skrevet August 30 (endret) 2 timer siden, sveigis skrev: Du står på med det ene og andre Ola-Andre 😊 Og du får ting gjort . God bedring med bronkitten .🙏 Må få ferdig litt, sommeren ble ikke helt som planlagt, og nå er det fire dagers uke på Averøy, må benytte hver anledning med fint vær for å bli ferdig til høststormene , syk eller ei. 😅 Har fått skiftet siste veggen og satt inn dør i garasjen , boden er ferdig bygget og fyllt med bildeler og forskjellig, og i dag fikk jeg på et strøk maling. Det nærmer seg, og endelig vet jeg at bildeler og verktøy er trygt, for nå kan alt låses inne 🙂 Står igjen en del utvendig arbeid rundt, men jeg tror det skal få stå til våren, da har jeg en plan om å kjøpe gravemaskin. 🙂 Endret August 30 av Olaandref sveigis reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet September 21 Forfatter Skrevet September 21 Fikk varmet Stripall badet og tatt litt deler i helgen, litt understell, kalippere og litt karosseri, pluss setebjelkene. Nå skal jeg få børstet litt og lakkert. Er på jakt etter én klave til ventilerte bakbremser til M5 E34, jeg har en til ventilerte og en til vanlige skiver. Noen som har? Ampera, sveigis og E.C. reagerte på dette 3
sveigis Skrevet September 21 Skrevet September 21 Oi oi ,ja her har det blitt rengjort ja og dette ser jo knall ut 😊. Det badet der ser ut til og ha betalt seg greit mtp alt du har gjort av deler osv . Litt gøy og holde på med e34 og blant snekring osv ? Olaandref reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet September 21 Forfatter Skrevet September 21 1 time siden, sveigis skrev: Oi oi ,ja her har det blitt rengjort ja og dette ser jo knall ut 😊. Det badet der ser ut til og ha betalt seg greit mtp alt du har gjort av deler osv . Litt gøy og holde på med e34 og blant snekring osv ? Ja, må vel kunne si det, er ganske enkelt å legge delene opp i, vente til neste dag, spyle av, børste, og så legge på brunox og lakk, lite jobb med det. 🙂 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet September 21 Skrevet September 21 12 minutter siden, Olaandref skrev: Ja, må vel kunne si det, er ganske enkelt å legge delene opp i, vente til neste dag, spyle av, børste, og så legge på brunox og lakk, lite jobb med det. 🙂 Ja det virker helt topp 😊 Så virker det som du har rigget deg greit til der og nå .
Olaandref Skrevet September 21 Forfatter Skrevet September 21 4 timer siden, sveigis skrev: Så virker det som du har rigget deg greit til der og nå. vi har en motorklubb i bygda her, karet står der, har ikke plass til det hjemme 🙂
Olaandref Skrevet September 21 Forfatter Skrevet September 21 Var kuttet ut litt plate i hjørnet foran, sikker pga intercooler rør, fikk skjært ut litt fra en bil som skulle hugges, og nå har jeg frisk plate som kan sveises inn. kalipperene og ble fine, nå må jeg finne en passende lakk som jeg kan lakke de likt med kalipperene fra F30 som skal på foran. Disse foringene, hvordan får jeg de enklest av? Kunne laget en ters, men finnes vel noe bra å få kjøpt? Ampera og sveigis reagerte på dette 2
Olaandref Skrevet September 24 Forfatter Skrevet September 24 Ikke så spennende, men har fått behandlet litt deler denne uka, først Brunox, så Spraymax 2k epoxy filler og til slutt Eastwood extreme chassis toppstrøk. Stor forskjell fra de rustne delene som ble lagt i karet i helgen. Drømte faktisk at jeg fikk begynt å montere understell her en natt, er litt arbeid igjen enda, men det nærmer seg 😅 sveigis og E.C. reagerte på dette 2
E.C. Skrevet September 24 Skrevet September 24 De foringene går det vel an å ta ut med noe typisk hjullagersett eller foringsett? En kopp eller skive på størrelse litt mindre enn foringdiameteren og en kopp som er litt større, så bruker man noe spindel til å dra det gjennom?
Olaandref Skrevet September 24 Forfatter Skrevet September 24 1 time siden, E.C. skrev: De foringene går det vel an å ta ut med noe typisk hjullagersett eller foringsett? En kopp eller skive på størrelse litt mindre enn foringdiameteren og en kopp som er litt større, så bruker man noe spindel til å dra det gjennom? Ja, jeg har en gjengestang, tenkte jeg skulle prøve å finne et par passende piper og lage et verktøy om jeg ikke fant noe å kjøpe, Var på Bilxtra, men fant ikke noe der. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet September 25 Skrevet September 25 Delene ble kjempefine og flott finnish på Ola-Andre 😊. Og angående de foringene så vil jeg tro at piper og et gjengestag som dere begge nevner her funker . Har hørt at disse foringene sitter veldig godt ,men her skal jeg ikke uttale meg da jeg kun har sett på e28 grupper at de er vriene . Olaandref reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet September 25 Forfatter Skrevet September 25 14 timer siden, sveigis skrev: Delene ble kjempefine og flott finnish på Ola-Andre 😊. Og angående de foringene så vil jeg tro at piper og et gjengestag som dere begge nevner her funker . Har hørt at disse foringene sitter veldig godt ,men her skal jeg ikke uttale meg da jeg kun har sett på e28 grupper at de er vriene . Har ikke fått testet enda, har ikke store nok piper 🙂
Olaandref Skrevet September 25 Forfatter Skrevet September 25 Lite bremsespørsmål. Jeg har kalippere merket 38/10 bake, 38 mm stempel og 10 mm tykkelse på skive. Jeg trodde det var klavene som bestemte tykkelsen på skivene jeg? Vil det si at om jeg finner klaver til ventilerte skiver så kan jeg ikke bruke kalipperene uansett? Må ha ventilerte for å få godkjent med effekten jeg tenker.
Olaandref Skrevet September 25 Forfatter Skrevet September 25 Litt mer bremser, lot meg lure av AUTODOC og bestilte stempler som skulle passe, men fant fort ut at disse var feil, nå er det riktig, 60mm stempler, og ferdige kalippere. Disse ligger til salgs på Finn, men om jeg ikke får en fornuftig pris (hva nå det er) så blir disse pakket bort, kanskje jeg får bruk for de en gang 😇
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå