RF91 Skrevet Mars 21 Skrevet Mars 21 10 timer siden, Olaandref skrev: Tror han hadde blitt veldig skuffet om jeg kom med 60 kg sand til sandkasse for han, har faktisk lovd han et lastebillass 😂 Du sa vel ingenting om størrelsen på lastebilen? 😂
Olaandref Skrevet Mars 21 Forfatter Skrevet Mars 21 12 minutter siden, RF91 skrev: Du sa vel ingenting om størrelsen på lastebilen? 😂 Får sikkert 20kg på den om man tråkker litt på lasset 😅
Olaandref Skrevet Tirsdag kl. 21:17 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 21:17 Endte opp med å kjøpe et XYZ coilover sett som jeg var avgårde å hentet i dag. Har vært montert, men ikke brukt i følge selger, i tillegg til nye lagre. Dette gjør at jeg har det jeg trenger til å få bilen på hjula, uten å måtte stresse med å bygge om fjærbeina mine, da kan jeg konsentrere meg om andre ting. Vet ikke hva slags forhåpninger jeg skal ha til dette, men det ser ok ut, har mange justeringsmuligheter, og blir produsert på samme fabrikk som K sport blant annet. Vurderer sterkt å selge M5 bremsene og, men skal ta en telefon til Vegvesenet om jeg får godkjent bilen med adapter og bremser fra 135/235/335/435, det bør gå fint med tanke på at TUV krav faller bort på 30+ år gammel bil. Har i såfall et komplett F30 335i sett på hånd. Kjøpte og et boltetrekker sett på Wurth i dag, har en bolt som knakk når jeg demonterte travers foran. Har pøst på med rustløser og penetrerende olje, så jeg håper den skal la seg løse nå. Hentet og 60kg blåsesand i dag, så jeg håper å få blåst litt under denne uka. sveigis og mr.pingu reagerte på dette 2
RF91 Skrevet Tirsdag kl. 21:49 Skrevet Tirsdag kl. 21:49 Eg hadde K-Sport på ein E34 touring for ein del år sidan og kan ikkje sei stort anna enn at da virka heilt topp for ein glad amatør. Blautare enn oppattevarma graut på da mjukaste, hardare enn Johnny Sins på da hardaste. Ha dog sett ein del K-Sport-sett so ha mista lakken og bynt å rusta ette X antal år med bruk. Ha derfor ein mistanke om at lakkvalitet kanskje ikkje e på topp. Om XYZ e i samme ligaen ska eg ikkje sei nåke om, men da kan jo vera verdt å ha i bakhovudet 🙂 sveigis og Olaandref reagerte på dette 2
sveigis Skrevet Onsdag kl. 06:02 Skrevet Onsdag kl. 06:02 Ja Ola-Andre det begynner og komme seg her nå både med verktøy og deler 😊 Som jeg sa til deg ,så hadde vi jo xyz på Tdsen og det var bra saker det . Kunne jo justere i hytt og gevær og det beste ,det lot seg løsne uansett. Og du skal jo bare kjøre denne på sommeren så rust og at dette skal sette seg ,er jo totalt fraværende . 8 timer siden, RF91 skrev: Ha dog sett ein del K-Sport-sett so ha mista lakken og bynt å rusta ette X antal år med bruk. Ha derfor ein mistanke om at lakkvalitet kanskje ikkje e på topp. Om XYZ e i samme ligaen ska eg ikkje sei nåke om, men da kan jo vera verdt å ha i bakhovudet 🙂 Det du nevner her med K-sport har jeg og registrert . På xyz så det ut som det gikk klar dette ,men igjen ble jo ikke brukt i salt og dritt. Blir det brukt hele året så er det vel nok så normalt at det ruster uansett merke man har,foruten TA det ruster på vei hjem fra posten og setter seg .😊 Olaandref reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet Onsdag kl. 15:28 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 15:28 Satser på det blir bra @RF91, skal uansett beholde fjærbeina jeg har, så om jeg ikke blir fornøyd kan jeg få bygget noe nytt, men dette skal få duge i starten, skal bare ta litt rust på skjold og noe krakkelert lakk på ene fjærbeinet, så er de good. Nei, den skal spares for både salt og sand, litt regn får den nok tåle en gang i blant, vanskelig å unngå om man skal ut på en lengre tur i dette landet, men ellers kun på fine dager @sveigis
Olaandref Skrevet Onsdag kl. 15:30 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 15:30 Fikk i dag bekreftet at jeg må over på større bremser, så M5 bremsene blir muligens solgt, hatt to samtaler med Vegvesenet i dag, så nå har jeg litt bedre oversikt over hva som må til for å få den godkjent med de endringene som blir gjort på motoren, det ser lovende ut med godkjenning.
sdhild99 Skrevet Onsdag kl. 16:29 Skrevet Onsdag kl. 16:29 58 minutes ago, Olaandref said: Fikk i dag bekreftet at jeg må over på større bremser, så M5 bremsene blir muligens solgt, hatt to samtaler med Vegvesenet i dag, så nå har jeg litt bedre oversikt over hva som må til for å få den godkjent med de endringene som blir gjort på motoren, det ser lovende ut med godkjenning. Hva salgs M5-bremser er det du skal selge?
Olaandref Skrevet Onsdag kl. 17:10 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 17:10 41 minutter siden, sdhild99 skrev: Hva salgs M5-bremser er det du skal selge? 3,6, front og bake
E.C. Skrevet Onsdag kl. 20:00 Skrevet Onsdag kl. 20:00 Hvilken effekt er det planlagt godkjent med? Er det ikke ca. 15 % over max. effekten de godkjenner? Så hvis de bremsene er levert på 3.6 M5 med 315 hk så får du godkjent inntil 360 hk ish?
Olaandref Skrevet Onsdag kl. 22:15 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 22:15 2 timer siden, E.C. skrev: Hvilken effekt er det planlagt godkjent med? Er det ikke ca. 15 % over max. effekten de godkjenner? Så hvis de bremsene er levert på 3.6 M5 med 315 hk så får du godkjent inntil 360 hk ish? Rundt 3,8 effekt, eller helst noe mer, men tror ikke det er realistisk med noe over 350 uansett. Men det er ikke så enkelt som det nei, dersom motoren er som den var montert originalt i karosseriet med original ECU og alt, så ville jeg få den godkjent med originale bremser ja, men dersom det er gjort endringer fra original oppsett så må man bruke en formel på Vegvesenet sine sider, slik jeg tolket det når jeg pratet med de i dag er denne ufravikelig. På min motor med lettet svinghjul, økt kompresjon, datasprut og etter hvert hvassere kammer vil hver av disse modifikasjonene utløse at det er denne formelen, eller kall det bremseskive kalkulatoren som må brukes.
Olaandref Skrevet Onsdag kl. 22:58 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 22:58 (endret) Dette som blir gjeldende for meg, altså punkt to. Endret Onsdag kl. 22:59 av Olaandref mr.pingu reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Onsdag kl. 23:51 Skrevet Onsdag kl. 23:51 Kanskje mest en gammal skrøne det om 15 %, men kunne virke som at folk fikk godkjent på denne type grunnlag før i tiden. Ofte en god del bremser fra andre BMW-er som passer bolt on, så man er jo sånn sett heldig i valg av ulike bremseoppsett som er godkjent for veibruk. Største problemet er kanskje å finne balansen mellom store nok bremser samtidig som at originale tidsriktige felger fortsatt skal kunne passe over.
Olaandref Skrevet i går, 06:59 Forfatter Skrevet i går, 06:59 (endret) 7 timer siden, E.C. skrev: Kanskje mest en gammal skrøne det om 15 %, men kunne virke som at folk fikk godkjent på denne type grunnlag før i tiden. Ofte en god del bremser fra andre BMW-er som passer bolt on, så man er jo sånn sett heldig i valg av ulike bremseoppsett som er godkjent for veibruk. Største problemet er kanskje å finne balansen mellom store nok bremser samtidig som at originale tidsriktige felger fortsatt skal kunne passe over. Nei, jeg mener det stemmer det du skriver der, har i hvert fall hørt det samme selv, og fant vel ut at man kunne få godkjent ca 390hk, med utgangspunkt i 3,8 literen, og det stemmer med 15%. Jeg tenker nå å gå for bremser fra F30 335i, eller tilsvarende fra 135/235/435, disse får man adapter til foran i hvert fall. Men der ligger òg en kalkulator for bremsefordeling foran/bak, har ikke satt meg inn i kravet der enda, men det virker som der er nok fallgruver å havne i. En annen ting som og kan stikke kjepper i hjulene er at noen av kravene til utslipp refererer til første gangs registrering i Norge, min er importert i 97, og jeg frykter det kan ha noe å si, men jeg må sette meg inn i det. Tror uansett kluet her blir å ha tett kontakt med han som skal behandle søknaden min 😅 Endret i går, 07:05 av Olaandref mr.pingu og E.C. reagerte på dette 2
E.C. Skrevet i går, 10:28 Skrevet i går, 10:28 Interessant, aksepterer de adaptere/shims? Slikt får man jo aldri med TuV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå