Gå til innhold

Olas E34 S38B36 prosjekt


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, RF91 skrev:

Solenge rammevangane dine og torpedoveggen e intakt so hadde eg ikkje vå spesielt bekymra om eg var deg 🙂

Nei, den er nok lettet for 300 kg for øyeblikket, så jeg er ikke spesielt bekymret nei 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer man kapper bort jo mer arbeid dukker det opp, her var det ikke mye jekkfeste igjen, det vil si at det originale var halvveis kappet bort og erstattet med en plate og et vinkeljern. 
 

Tror jeg får tenke en times/ukes tid på veien videre, det blir nok å bygge opp nytt jekkfeste tenker jeg.

IMG_5845.jpeg

IMG_5846.jpeg

IMG_5851.jpeg

IMG_5843.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhhhh…Ja Ola-Andre man blir ikke arbeidsløs med det første nei 😩😩

Men du verden for en tilfredstillelse det er når dette er tatt siste sveiseknest på 🤗

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Uhhhh…Ja Ola-Andre man blir ikke arbeidsløs med det første nei 😩😩

Men du verden for en tilfredstillelse det er når dette er tatt siste sveiseknest på 🤗

 

Nei, langt der i fra, får se litt hva jeg gjør, kanalene ble skiftet i 2020, de ser bra ut for rust, men den ene har fått en smell. Det er nesten så jeg lurer på å skifte kanaler, sette inn nye jekkfester og ta alt på nytt, da vet jeg hvordan ting er. Men jeg får se, må tenke litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ender godt og som jeg sa til deg pr tlf tidligere ,misunner deg prosjektet faktisk .

Må være gøy og å plukke ,bli litt sur og tilslutt finne løsninger 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sveigis skrev:

Dette ender godt og som jeg sa til deg pr tlf tidligere ,misunner deg prosjektet faktisk .

Må være gøy og å plukke ,bli litt sur og tilslutt finne løsninger 😊

 

Dette blir jeg ikke sur av, det her er bare kos uansett, litt utfordringer må man bare tåle. 🙂👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Mykledust skrev:

Misunna deg ikkje jobben! Kan derimot skrive under på at den opplevelsen når du e ferdig skapa en tilfreds tilværelse😜😜

Ser frem til å kunne begynne å montere, få inn interiør og motor 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Olaandref skrev:

Dette blir jeg ikke sur av, det her er bare kos uansett, litt utfordringer må man bare tåle. 🙂👌

Ja støtter den 😊

Men jeg er sånn når jeg holder på og bare ser motgang så blir jeg ofte litt frustrert men biter det i meg .

Som den gangen jeg byttet ventilhus på Tdsen og den virket perfekt ,helt til jeg skulle rygge så forsvant girene igjen 😡😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Ja støtter den 😊

Men jeg er sånn når jeg holder på og bare ser motgang så blir jeg ofte litt frustrert men biter det i meg .

Som den gangen jeg byttet ventilhus på Tdsen og den virket perfekt ,helt til jeg skulle rygge så forsvant girene igjen 😡😅

 

Det kommer nok her og når jeg kommer litt lenger med ting og tålmodigheten krymper 😅 Husker hvordan det var med Audiene, og Civicen til eksen, ble funnet opp noen nye gloser når jeg holdt på med de 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappet ut en del av kanalen for å få sett litt bedre på jekkfestet i kveld, kappet bort vinkeljernet som var sveist inn, men den ekstra platen lot jeg stå, mulig den blir stående, den gjør ingen skade. Planen videre er å bygge opp igjen jekkfestet fra det som står igjen, det ser friskt ut. Børstet og bort noe overflaterust helt oppe i kanalen, men ellers ser det tålig bra ut, godt innsauset i stoff bakover i kanalen.

IMG_5862.jpeg

IMG_5866.jpeg

IMG_5867.jpeg

IMG_5871.jpeg

IMG_5869.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde stukke ein støvsugar inn i kanalen og sugd opp alt eg hadde klart før eg hadde fylt kanalen med godstoff. Ut frå bildene so trur eg ikkje eg hadde kappa vekk meir vertfall 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, RF91 skrev:

Eg hadde stukke ein støvsugar inn i kanalen og sugd opp alt eg hadde klart før eg hadde fylt kanalen med godstoff. Ut frå bildene so trur eg ikkje eg hadde kappa vekk meir vertfall 🙂

Ja, det er nok det jeg ender opp med, ytterkanalen ser bra ut, men mulig jeg må skifte noe av den indre, men det får jeg ta som det kommer. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo bra ut det som var inni kanal osv Ola-Andre .

Nå har du jo mulighet til lage noen skikkelige forsterkninger til jekkfestene og 😊😊

Originale er jo stortsett dårlige .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...