Gå til innhold

bmw next 2023-1 east viser ikke veier på vestlandet? skal ikke både east og west kartene vise veier i norge?


 Share

Anbefalte innlegg

Lastet ned og innstallerte bmw next 2023-1 east og oppdaterte kartene i bilen. Nå viser den ikke veiene i nærområdet. Kun E39.

Sjekket på nettet og der ser det ut til at både east og west utgaven skal dekke Norge fullt ut. Har nå West utgaven på nedlasting, og får prøve å oppdatere til denne versjonen.

Noen andre som har opplevd samme probelmet. Har forresten rebootet headuniten, bare for å være sikker på at det ikke er den som kødder. (holde inne "av/på" knappen og "mode" knappen. Samme resultat dessverre.

Bilen er en 2013 5 serie med Navi Pro (NBT Next)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2022 den 11.26, Hpi skrev:

Er NBT Next det riktige formatet for en 2016 I3 med stor skjerm?  

Hvis du går inn på på navigasjonen du har i bilen, så skal det stå kart versjon der. Hos meg gjøres dette med å trykke kontrolleren til høyre når headuniten viser kart/navi delen og så velger man fra menyen som kommer opp. Ganske selvforklarende når man finner menyen.

 

Ser noe slikt ut...bilde lånt fra nettet:

attachment.php?attachmentid=2179047&stc=

 

Tok et raskt google søk. Er flere varianter til i3, og next ble brukt dersom man hadde stor navi, liten navi bruker Road kartene ser det  ut til. Tryggeste er å sjekke hvilken kartvesjon du har nå, i bilens navigasjon.

Her er youtube video på hvodan man finner versjons info i en bmw

https://www.youtube.com/watch?v=qmK-EcjWsjM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 26.10.2022 den 18.36, dopus skrev:

Hvis du går inn på på navigasjonen du har i bilen, så skal det stå kart versjon der. Hos meg gjøres dette med å trykke kontrolleren til høyre når headuniten viser kart/navi delen og så velger man fra menyen som kommer opp. Ganske selvforklarende når man finner menyen.

Tok et raskt google søk. Er flere varianter til i3, og next ble brukt dersom man hadde stor navi, liten navi bruker Road kartene ser det  ut til.

Da har jeg fått lagt inn West Next 2023-1 i både F01 og i3 👍  i3 hadde kart fra 2016-2 så det var en bra oppdatering, det som lå inne het bare Europe Next så det var tydelig før de delte Europa i øst og vest  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2022 den 16.33, Hpi skrev:

Da har jeg fått lagt inn West Next 2023-1 i både F01 og i3 👍  i3 hadde kart fra 2016-2 så det var en bra oppdatering, det som lå inne het bare Europe Next så det var tydelig før de delte Europa i øst og vest  😊

Ja Det er vel et par  år siden dem begynte å dele opp kartene ...tror det var 2019 (pga størrelse...tror dem var i ferd med å passere 32GB)

 

Fikk veien i nabolaget tilbake da jeg skiftet fra 2023-1 east til west.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...