Trondsen Skrevet Oktober 27, 2022 Share Skrevet Oktober 27, 2022 Jeg har nylig kjøpt en 05 118d, E87. Jeg syns det er relativt god punch i høyttalerene, tydelig at det ligger en sub gjemt en plass. Det står i dag en Business radio montert, og spørsmålet er om en Professional enhet vil kunne forsyne elementene med mer strøm, og gi det lille ekstra? Hvordan er justering av EQ på denne for eks? Er det verdt å kjøpe en brukt og bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Kn Skrevet Oktober 27, 2022 Share Skrevet Oktober 27, 2022 Hei Radio professional finnes i veldig mange varianter avhengig av utstyrsnivå på bilen den ar stått i. Mange av de har ikke innebygd forsterker i det hele tatt. For noen år tilbake hadde jeg også en 1 serie som jeg satte inn en Radio Professional i, etter mye leting fant jeg en med innebygd forsterker. Om det ble veldig mye bedre lyd kan nok diskuteres, men etter min mening ble det bedre lyd. Jeg har denne radioen enda så hvis du vil kan du få den av meg, evt mot fraktkostnader hvis du ikke er i nærheten av Arendal for å hente den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondsen Skrevet Oktober 27, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2022 Når jeg mener intern forsterker, så mener jeg en forsterker på lik linje med de man finner i alle 1- og 2-DIN spillere. Det skal ikke mye mer effekt til før det er litt mer trykk i høyttalerene. Jeg tar gladelig imot spilleren, bor i Kr.sand og skal østover på jobb enten mandag eller tirsdag. Da kunne jeg kommet innom og hentet den 😊 Har du et tlfnr jeg kan nå deg på i tilfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondsen Skrevet Oktober 31, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2022 Tore var en snill kar som gav meg sin Professional radio 😊 Jeg monterte den nå nettopp, og jeg lurer på det er feil på innstillinger eller noe? Jeg får forvrengning tidligere enn med Business-spilleren? Uansett hvordan bass blir justert er den ikke i nærheten av den andre spilleren. Noen kloke hoder der ute? Dette skulle jo i utgangspunktet punche bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 (endret) Tja, usikker på om disse må kodes som alle andre CD- spillere til BMW.? (Ukodet enhet er har jo typiske feil innstillinger, noen funksjoner virker ikke osv.) Endret November 1, 2022 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondsen Skrevet November 1, 2022 Forfatter Share Skrevet November 1, 2022 Usikker på om Tore allerede har kodet den? Jeg har heller ingen peiling på om den evt må kodes inn i min bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 Hør med Bimmerfiks, så slipper en og gjette. kontakt@bimmerfiks.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 Det har vært spillere som måtte kodes. På E6x så kan man ha samme spiller på både vanlig og hifi-anlegg med analog forsterker, da ville kodingen endre litt på innstillingene ettersom bassen ville primært sendes til sub på hifi, noe det ikke ville på standard stereo. Verdt å dobbeltsjekke. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondsen Skrevet November 1, 2022 Forfatter Share Skrevet November 1, 2022 Årh... Med slikt som dette ramler jeg av lasset. Tatt mye i HiFi i bil, med da med normale 1-DIN spillere. Jeg sender en mail til Bimmerfiks. Er det noen i nærheten av Kr.sand som kan dette, og evt kan bistå med apparat for koding, om det behøves? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 11, 2022 Share Skrevet Desember 11, 2022 Radioen må sansyneligvis kodes til bilen, den tilpasser seg nogen lunde selv under oppstart men du må kode om vis du har hifi feks og den kommer fra en bil uten. Jeg gjorde dette i E87 for en stund siden og laget en tråd om det. Jeg skulle ha usb og bluetooth handsfree til å virke på en pre lci, dette gjorde det litt mer utfordrende en en enkel koding. Samtidig som jeg måtte manipulere VO og produksjonsdato for å få kodet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå