Jump to content

Skifte dynamo-regulator N47?


BMWisLoveBMWisLife
 Share

Recommended Posts

BMW 320d F30 2013 har sluttet å lade under kjøring. Antar regulator til dynamo er utslitt. Bilen har gått 230k. Flere verksted anbefaler meg å skifte hele dynamoen da det sannsynligvis er slitasje på mer en børstene på regulatoren. Noen som har erfaring med å bytte kun regulator på dynamo på en slik bil?

Link to comment
Share on other sites

Om prisdifferansen ikke er så gal, så kan man nesten vurdere hele dynamo. Men stort sett så ville jeg ikke skiftet hele dynamoen, for man har da vært borti biler som har rullet både 300-400kkm uten å ha skiftet verken regulator eller dynamo.

Link to comment
Share on other sites

Byttet regulatoren på min E39 når den nærmet seg 400kkm, kostet 350 kr elns.
Det jeg observerte var at akslingen i dynamoen var litt slitt og hadde litt spor, men jeg hadde ikke noe å tape så jeg monterte sammen og den 
ladet bedre en den noen gang har gjort. Så vis ikke regulatoren er så dyr så er det verdt et forsøk. En ny dynamo koster vel fort både 3 og 4000 kr?

Bare pass på at du får rett type og at den passer, kan være lurt å ta den ut også så du får sett hvordan den ser ut samtidig som du skriver ned nummer både på
regulatoren og på dynamoen.

Det er kanskje logisk men husk og koble fra batteriet når du holder på, om du skal gjøre det selv. :-) 

Edited by Alpejohn
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...