OMyren Skrevet Desember 2, 2022 Share Skrevet Desember 2, 2022 (endret) Se vedlagt bilde, er dette normalt på NV linsa etter reingjøring? Det jeg frykter er at det er lekasje så fukt og skitt kommer inn i fuktig vær. Kanskje derfor NV kamera inne i bilen til tider blir veldig mørk / uleselig i regn og sludd.? Evnt kan dere anbefale ett verksted i landet som kan ha best tekninsk kompetanse på slike ting? Er det evnt utett så må jeg få reingjort og få dette gjort tett før det eirer i stykker. G30, 2017 530i Endret Desember 2, 2022 av OMyren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 2, 2022 Share Skrevet Desember 2, 2022 Ser mer ut som dårlig linse, steinsprut osv. den står jo veldig utsatt til. Kan fint kjøpe ny linse og montere selv. Klart dårlig linse full av hakk og riper tar fokuset på kamerabildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Desember 2, 2022 Share Skrevet Desember 2, 2022 Hei. det er helt normalt at linsen blir slik pga steinsprut. Vet ikke hva slags bil du har, men på F10'en min kan man skifte linse, men prisen er horribel ca 8.000,- for ny linse, og nytt kamera ca 40.000,-. Jeg tok ut linsa og rengjorde den godt. Linsa vil jeg gjette er ca 5 millimeter tykk, så lekkajse trenger du ikke tenke på. De på verksted sa at de måtte løsne litt på frontfanger for å få ut kamera. Så lenge det virker ikke pill på det👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet Desember 2, 2022 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2022 (endret) Ok, takk for gode svar. Er en G30, 2017 530i Når det er sludd og regn blir som sagt bilde veldig mørkt og dårlig, var redd dette var pga lekasje, men føler meg litt roligere nå. Men hvorfor bildet blir så dårlig har jeg ennå ikke svar på, se bilder under. Det nedre bildet er når alt er normalt. Kan det være software feil? Har oppdatert softwaren siden uten at det har hjulpet Endret Desember 2, 2022 av OMyren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Desember 2, 2022 Share Skrevet Desember 2, 2022 Bildene dine er jo ikke fra samme omgivelser, Kameraet viser varmekilder, jo større temperatur forskjell jo mer vil det "belyses" i skjermen. Tror ikke det er noe galt med kameraet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 8, 2022 Share Skrevet Desember 8, 2022 NV er ikke spesielt egnet i verken sludd eller regn. Det er helt normalt at bildet da blir bekmørkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet Desember 8, 2022 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2022 Godt å høre, takk for nyttig info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet Desember 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2022 (endret) Traff et Rådyr i 80 sone , klarte å bremse ned til ca 40-50. Dyret kom inn fra siden, åpent lende, ingen varsling fra NV systemet. Kan ikke stole på dette nei, må nevne at jeg heller ikke stoler på NV systemet. Men var da rart at ingen varsling kom. Alle forusetningene for at det skulle virke var til stedet. Har tidligere fått varsling, for 1.5 år siden. Men da hadde bilen «original» software. Nå er den oppgradert, forundrer meg ikke om det kan være problemet. Er det mulig å resette software til NV modulen? Tenkte kanskje dette evnt ble gjort da software ble oppgradert? - Minus 5 - Mørkt - 80 sone - Åpent lende - Klarvær / oppholdsvær. Endret Desember 11, 2022 av OMyren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 11, 2022 Share Skrevet Desember 11, 2022 (endret) Flere fakorer om spiller inn der. Du sier jo og at dyret kom fra siden, noe kamera ikke registrerer da det har vel bare vinkel på 36g. så her er det objekter foran bilen som gjelder og fra siden feks. i veiskulder, men da ett stykke unna. NV systemet kan kalibreres med ISTA. Endret Desember 11, 2022 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet Desember 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2022 Takk for svar, hvem har kompetanse til å kalibrere NV med ISTA? Dette er en standard peosedyre som alle Bmw verksteder kan utføre regner jeg med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 11, 2022 Share Skrevet Desember 11, 2022 5 minutter siden, OMyren skrev: Takk for svar, hvem har kompetanse til å kalibrere NV med ISTA? Dette er en standard peosedyre som alle Bmw verksteder kan utføre regner jeg med? Mest sannsynlig ikke, men koster ingenting å spørre. (jeg kan ikke svare på hvem utenom meg selv og bimmerFiks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet Desember 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2022 Ok, ser forresten av denne video at det bla også kreves en jigg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Desember 12, 2022 Share Skrevet Desember 12, 2022 Er du sikker på at du har NV med person gjenkjenning? I menyen på min kan man slå det av og på ser ikke at du har det valget i skjermbildet ditt. Det er valg i min under der du kan justere kontrast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet Desember 12, 2022 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2022 (endret) Er sikker på det ja, mulig dette er endret i senere software? Har tidligere «testet» dette 1. gang med en elg, da kom det alarm. Så var det en person som gikk i veiskulder, da kom alarm i head up og bilen startet å blinke rytmisk med lysene. Har koden 6UK Night Vision With Object Recognition Tror nok en full kalibrering med jigg som i video over må gjøres. Endret Desember 12, 2022 av OMyren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 12, 2022 Share Skrevet Desember 12, 2022 Skader aldri med en kalibrering, men kan ikke ikke huske at det var noe valg/ nødvendig med annet utstyr enn ISTA med F01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå