Gå til innhold

Night vision , Er dette normalt. Se bilde

OMyren
 Share

Anbefalte innlegg

Se vedlagt bilde, er dette normalt på NV linsa etter reingjøring? Det jeg frykter er at det er lekasje så fukt og skitt kommer inn i fuktig vær. Kanskje derfor NV kamera inne i bilen til tider blir veldig mørk / uleselig i regn og sludd.?

Evnt kan dere anbefale ett verksted i landet som kan ha best tekninsk kompetanse på slike ting? 

Er det evnt utett så må jeg få reingjort og få dette gjort tett før det eirer i stykker.

G30, 2017 530i

943551A1-3136-423C-B2CE-42F026F25EEF.jpeg

Endret av OMyren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. det er helt normalt at linsen blir slik pga steinsprut. Vet ikke hva slags bil du har, men på F10'en min kan man skifte linse, men prisen er horribel ca 8.000,- for ny linse, og nytt kamera ca 40.000,-. Jeg tok ut linsa og rengjorde den godt. Linsa vil jeg gjette er ca 5 millimeter tykk, så lekkajse trenger du ikke tenke på. De på verksted sa at de måtte løsne litt på frontfanger for å få ut kamera. Så lenge det virker ikke pill på det👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for gode svar. Er en G30, 2017 530i

Når det er sludd og regn blir som sagt bilde veldig mørkt og dårlig, var redd dette var pga lekasje, men føler meg litt roligere nå. Men hvorfor bildet blir så dårlig har jeg ennå ikke svar på, se bilder under. Det nedre bildet er når alt er normalt. 

Kan det være software feil? Har oppdatert softwaren siden uten at det har hjulpet

51450056-766A-4409-B26D-107994E76C7F.jpeg

F2DB287F-1312-47D2-9B6A-E201E8CAF9CC.jpeg

E30C4924-5C09-4393-B06A-ABDB07E7B57B.jpeg

Endret av OMyren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff et Rådyr i 80 sone , klarte å bremse ned til ca 40-50. Dyret kom inn fra siden, åpent lende,  ingen varsling fra NV systemet. Kan ikke stole på dette nei, må nevne at jeg heller ikke stoler på NV systemet. Men var da rart at ingen varsling kom.

Alle forusetningene for at det skulle virke var til stedet.

Har tidligere fått varsling, for 1.5 år siden. Men da hadde bilen «original» software. Nå er den oppgradert, forundrer meg ikke om det kan være problemet. 

Er det mulig å resette software til NV modulen? Tenkte kanskje dette evnt ble gjort da software ble oppgradert?

- Minus 5

- Mørkt

- 80 sone

- Åpent lende

- Klarvær / oppholdsvær.

Endret av OMyren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere fakorer om spiller inn der. Du sier jo og at dyret kom fra siden, noe kamera ikke registrerer da det har vel bare vinkel på 36g. så her er det objekter foran bilen som gjelder og fra siden feks. i veiskulder, men da ett stykke unna.
NV systemet kan kalibreres med ISTA.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, OMyren skrev:

Takk for svar, hvem har kompetanse til å kalibrere NV med ISTA? Dette er en standard peosedyre som alle Bmw verksteder kan utføre regner jeg med? 

Mest sannsynlig ikke, men koster ingenting å spørre.
(jeg kan ikke svare på hvem utenom meg selv og bimmerFiks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikker på det ja, mulig dette er endret i senere software? Har tidligere «testet» dette 1. gang med en elg, da kom det alarm. Så var det en person som  gikk i veiskulder, da kom alarm i head up og bilen startet å blinke rytmisk med lysene. 

Har koden

6UK Night Vision With Object Recognition

Tror nok en full kalibrering med jigg som i video over må gjøres. 

Endret av OMyren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...