--- Skrevet Desember 11, 2022 Share Skrevet Desember 11, 2022 (endret) Sikkert et veldig dumt spørsmål, men kan jeg risikere dørene låser seg om bilen står på tomgang og jeg går i fra en stund? Har bare en nøkkel. Bilen er ellers så nøye på å forhindre uønsket besøksinngang og låser seg selv og holder lukket det meste. Nå skal man jo ikke la biler stå på tomgang, men når det er travle morninger og bilen er fullstendig nediset med noe som ikke lar seg skrape av. 1-serie Endret Desember 11, 2022 av --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 11, 2022 Share Skrevet Desember 11, 2022 Elektronikk.. alt kan skje gjerne ting en ikke forventer skal skje. Ligger flere innlegg her om at det har skjedd med folk. Skjedde (nesten) med min E36 som stod på tomgang og smalt igjen døren, så låste bilen seg (fikk panikk) ..men så plutselig låste den opp igjen av seg selv før jeg fikk gjort noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
--- Skrevet Desember 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2022 20 minutter siden, Reef89 skrev: Elektronikk.. alt kan skje gjerne ting en ikke forventer skal skje. Ligger flere innlegg her om at det har skjedd med folk. Skjedde (nesten) med min E36 som stod på tomgang og smalt igjen døren, så låste bilen seg (fikk panikk) ..men så plutselig låste den opp igjen av seg selv før jeg fikk gjort noe. Huff da...., men du var heldig du da Jeg burde kanskje la døren stå litt åpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 11, 2022 Share Skrevet Desember 11, 2022 Hvis du har en slik nøkkel som den under så kan du enkelt dra ut delen med nøkkelbladet og ta den med deg med bilen stående på tomgang. Praktisk for alle som ikke bor fritt for naboer og forbipasserende, samt at man forhindrer at låsesylinderen setter seg fast. (Du kan altså manuelt låse dørene med bilen i gang, selv om du har "en" nøkkel). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 11, 2022 Share Skrevet Desember 11, 2022 Du finner innstillinger for låser/dører i iDrive evt i instrumentpanel avhengig av modell. På nyere modeller med nøkkelfri start kan du låse bilen med motoren i gang. Hvilken type/årsmodell er bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
--- Skrevet Desember 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2022 13 minutter siden, E.C. skrev: Hvis du har en slik nøkkel som den under så kan du enkelt dra ut delen med nøkkelbladet og ta den med deg med bilen stående på tomgang. Praktisk for alle som ikke bor fritt for naboer og forbipasserende, samt at man forhindrer at låsesylinderen setter seg fast. (Du kan altså manuelt låse dørene med bilen i gang, selv om du har "en" nøkkel). Jøss, resten, altså plastikkdelen, fungerer likevel som nøkkel i starteren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 12, 2022 Share Skrevet Desember 12, 2022 Ja, det gjør den. Du kan også starte bilen med nøkkel inni, stoppe motoren, ta ut nøkkel og starte motoren igjen, innenfor 30 sekunder. Da kan du ha nøkkel med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå