Gå til innhold

total skade


dosan timotei
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt informasjon Jeg har eika forsikring, i går skled jeg på isen med bilen min og traff venstre side Etter vurderingen fikk jeg totalskade på bilen Bilen er en Touran 1.6 2011 med 7 seter. kjøpte den for 1 år siden og 9 mnd og i år byttet jeg alle 4 motorinjektorer, olje, filtre.Det var en ganske stor investering med tanke på at jeg kjøpte bilen på 135 000 km og nå har jeg 176 000. Jeg fulgte prisene på finn og de er mye mindre enn jeg forventet. Jeg vil gjerne vite om jeg kan stille spørsmål ved investeringene jeg har gjort når jeg mottar en pris. Og hvis jeg aksepterer prisen, kan jeg også ta bilen tilbake og pusse den opp i hjemlandet mitt (jeg bor ikke fast i Norge) så jeg slipper å registrere det på nytt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert forhandle deg til en bedre vurdering, men å liste opp olje og filtre som en investering kommer ikke til å hjelpe. Kjøper du det billigste på nett så koster det like mye eller mindre enn en full tank med diesel. Dyser? Ok, men de aller fleste har noen kostnader på en 10 år gammel bil som de ikke får igjen ved salg eller totalskade. Hadde du nettopp satt inn en fabrikkny motor og girkasse, samt hatt en hellakkering så snakker vi forhandlingsgrunnlag for å få over markedsvurdering. 4 dyser? Nei.

Nå vet ikke vi skadeomfanget, så det kan hende at du f.eks. "bare" har skrapet opp og bulket alle dørene og skjermene (som er nok for å totalvrake en bil i denne prisklassen) og da kan det være aktuelt å fikse i utlandet. Har du derimot fått skade på strukturelle komponenter/rammeskeiv bil så hadde ikke jeg fikset dette i utlandet. Det er veldig få i Norge som ønsker å kjøpe en "vraket" bil som er fikset billig i utlandet for å spare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...