Roger Holdorf Skrevet Desember 29, 2022 Share Skrevet Desember 29, 2022 Om du viter lagrer bilen er det lurest å kople fra batteriet eller bør man la det være koblet og stå med lading?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 29, 2022 Share Skrevet Desember 29, 2022 Hva som er lurest vet jeg ikke, men jeg lar batteriet stå i, med vedlikeholdslader tilkoblet. På båten har jeg imidlertid tatt begge batteriene ut, og de står også med vedlikeholdslader tilkoblet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 29, 2022 Share Skrevet Desember 29, 2022 Der jeg lagrer bilen min krever eier av lokalet at batteriet kobles fra. Derfor tar jeg det med meg hjem slik at jeg får ladet det et par ganger i løpet av vinteren. Gjør ingenting om bilen står uten strøm over en lengre periode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 29, 2022 Share Skrevet Desember 29, 2022 Kan fint gjøre begge deler. Har man et bra batteri som man tar ut eller kobler fra behøver det å lades 0-2 ganger i løpet av lagringen. Sitter batteriet i bilen bør man enten ha konstant vedlikeholdslading eller lade opp sånn ca. månedlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 30, 2022 Share Skrevet Desember 30, 2022 Jeg har batteriet tilkoblet og med en vedlikeholdslader tilkoblet hele vinteren. Ser ikke noe poeng i å koble det av. Bilen kan lett stå et par mnd mellom hver lading. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå