Sisjord Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 Pga reghavari så måtte jeg bytte motor, blokk og topp er byttet og ALT annet er flyttet over. Den er tungstartet(ca 7-8 sek) og mangler ca 50% effekt, den er like tungstartet etter ett sekund som etter et døgn, railtrykk er testet og er innafor ønsket verdi, motor responderer bra og har veldig fin gange både på tomgang, pådrag og hvis man holder høyere turtall i fri. fjusker ikke å stopper normalt. ingen feil på motorstyring med diagnose heller. Alt av verdier er testet live under kjøring med et bedre Launch apparat og alt er innafor ifølge diagnose. Nå har vi prøvd det meste, gått over alt av koblinger,slanger,rør osv.. Tar imot tips... inge tips er for dumme! søkte endel på forumet, men finner ingen med samme problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 Vinterdiesel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sisjord Skrevet Januar 1, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2023 1 hour ago, FransEirik said: Vinterdiesel? Fortsatt sommediesel på den. den mister ikke halve krafta og blir tungstartet av vinterdiesel heller. er 2. vinteren med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 Er timingen kontrollert? Høres jo nesten ut som at det er noe som ikke er 100% i sync her, særlig hvis railtrykket oppnås umiddelbart og bilen er fortsatt tungstartet når varm (da kan man se vekk fra gløding, etc.). Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sisjord Skrevet Januar 2, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2023 8 hours ago, E.C. said: Er timingen kontrollert? Høres jo nesten ut som at det er noe som ikke er 100% i sync her, særlig hvis railtrykket oppnås umiddelbart og bilen er fortsatt tungstartet når varm (da kan man se vekk fra gløding, etc.). Det har blitt brukt timingutstyr/låseplate når det har blitt montert. kan nevnes at den er mer tungstartet etter en natt ute i kulda. Glødeplugger er nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 2, 2023 Share Skrevet Januar 2, 2023 Kan du filme en oppstart feks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sisjord Skrevet Januar 2, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2023 2 hours ago, Otis said: Kan du filme en oppstart feks? IMG_8546.MOV IMG_8548.MOV IMG_8547.MOV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sisjord Skrevet Januar 2, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2023 Etter 5 min på tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 2, 2023 Share Skrevet Januar 2, 2023 2 og 5 har jo litt mye, skal se om jeg finner hva som var grenseverdiene BMW opererte med. Mener det også er måling på forhøyet tomgang med i bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 2, 2023 Share Skrevet Januar 2, 2023 Enn om vi ser på korrelasjon mellom kam og veiv? Kan det være et problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sisjord Skrevet Januar 5, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2023 Da fant vi ut av det. det viser seg at motor er fra en e60, dvs at dyser ikke er like, man må kjøre doble kobberringer på dyser da x5 har 35d dyser som igjen ikke har samme lengde som de som blir levert i e60. To pakninger og problem var løst. viste seg at o-ringen tok imot kompen nok til å få start på den. De jeg kjøpte motoren av sa såklart dette klart og tydelig når jeg kjøpte den, men dette ble glemt på veien. Grei lærdom og ta med seg videre for de som fortsatt ikke har forstått at diesel hører fortiden til. Takk for bra bidrag og tips:) HakonLimseth, sveigis, Otis og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 5, 2023 Share Skrevet Januar 5, 2023 Aha, så topp og dyser som ikke gikk overens? Det var jo litt spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sisjord Skrevet Januar 5, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2023 30 minutes ago, E.C. said: Aha, så topp og dyser som ikke gikk overens? Det var jo litt spesielt. Jepp, et problem som ikke kunne falle meg inn å tenke på. Før selger av motor minnet meg på det. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå