Gå til innhold

Led baklys sluttet å virke, bytte hele lampe?

Lars S
 Share

Anbefalte innlegg

Det kjem an på kva som er gale.

På min er begge dei indre på bakluka døde, den eine var skifta på garantien for berre 3år sidan men er allereie vore død et år. Det er irra så strømmen kjem ikkje fram til diodane men det er ikkje mulig å demontere for å kome til for det virkar for å vere sett sammen før ytterglaset er limt fast....

På nokre er det drivaren som er gåen, denne kan skiftast. Eg har kjøpt ein pose med drivarar så du kan få kjøpe av meg om du treng. https://www.ledsupply.com/blog/common-bmw-led-tail-light-fix/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tør/har kunnskap så er det sansyneligvis en feil på kretskortet, som gjør at det ikke lyser.
Jeg har selv fikset ei lykt på en E39 ved å skjære opp og ta ut kretskortet, det må selvsagt limes sammen etterpå da.
Jeg laget bare et hull bak på lampen og tok ikke av hele glasset.

Som nevnt over så er det nok fult mulig å fikse selv hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være verdt å prøve eBay også om det er rimeligere. Pga sprekker/krakelering i glassene, og det ene glasset hadde delvis sluppet fra selve lykta, kjøpte jeg begge to indre baklykter til F36'en på ebay, originale og pent brukt men strøkne. Kostet en brøkdel sammenlignet med nye lykter hos GS. Selve byttet var gjort på 5 min per side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...
På 3.1.2023 den 21.15, TurboJens skrev:

Det kjem an på kva som er gale.

På min er begge dei indre på bakluka døde, den eine var skifta på garantien for berre 3år sidan men er allereie vore død et år. Det er irra så strømmen kjem ikkje fram til diodane men det er ikkje mulig å demontere for å kome til for det virkar for å vere sett sammen før ytterglaset er limt fast....

På nokre er det drivaren som er gåen, denne kan skiftast. Eg har kjøpt ein pose med drivarar så du kan få kjøpe av meg om du treng. https://www.ledsupply.com/blog/common-bmw-led-tail-light-fix/

Har du flere av driverne? Kan se ut som ene indrelykten min har tatt kvelden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, TurboJens skrev:

Ja det har eg, eg trur til og med at eg har sånn nogonlunde kontroll på kor dei er :)

Ta å sjekk om du gidder :) Får ikke opp på check control at pærene er døde, så regner med at at det er driverkortet som ikke klarer å gi signal/strøm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...