Gå til innhold

Fra F10 520D til ...?


N3n
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Per dags dato så eier jeg da en F10 520D, hatt den i 5 år nå. Kjempe fornøyd.

Vil gjerne kjøpe en 3L, 530 eller 535 som har da XDrive. Har sett på en del biler, men vil høre deres mening.

 

Har funnet denne her da som passer i min budsjett.

M550d 381HK/xDRIVE /Cruise/HUD/H&K/S.Close/R.Kamera/++ som har kjørt 198 000 km. Er usikker angående denne bilen?

Har den kjørt alt for mye, best å vike unna den eller?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, N3n skrev:

Hei,

Per dags dato så eier jeg da en F10 520D, hatt den i 5 år nå. Kjempe fornøyd.

Vil gjerne kjøpe en 3L, 530 eller 535 som har da XDrive. Har sett på en del biler, men vil høre deres mening.

 

Har funnet denne her da som passer i min budsjett.

M550d 381HK/xDRIVE /Cruise/HUD/H&K/S.Close/R.Kamera/++ som har kjørt 198 000 km. Er usikker angående denne bilen?

Har den kjørt alt for mye, best å vike unna den eller?

 

 

 

Legg ved en link av den aktuelle bilen er en fordel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel skal ikke kilometer ha så mye si på bilen, det som teller er om den har blitt fulgt opp :) Det verste en dieselmotor kan oppleve er konstant småkjøring over lang tid, ergo det er bedre at den kjører langt og når driftstemp (Mer kilometer), enn at den kjører kort og ikke når driftstemp (Mindre kilometer). Det er forøvrig ett veldig pent eksemplar du viser til, i hvert fall utstyrsmessig. 

Endret av HakonLimseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å kjenne til ditt budsjett, blir jeg straks litt skeptisk når du har funnet en M550d som er innenfor budsjett når du i utgangspunktet ser på 530d/535d. Personlig virker det da som at den muligens er akkurat innafor og at det derfor ikke er spesielt lurt å kjøpe en så kompleks bil når budsjettet allerede er makset? Kilometerstand isolert sett behøver ikke bety noe, men det er jo greit å nevne at tre turboer, spesielle dempere etc. koster flesk om det ryker. Selv bytter jeg alle demperne på min M550d nå (grunnet lekkasje i den ene demperen bak), og denne har gått snaue 135 000km. M550d bruker egne dempere, så å hente noe fra en annen 5-serie fungerer dårlig - pris; ca. 50 000,- + arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...