Gå til innhold

Hva mener du er høy km på en M3/M4 ?


Airbag
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Tenkte og handle meg en Bmw M4 ikke landet på noen årsmodell her men pga budsjett så blir det mellom 2014-2017.
Ser det varierer når det gjelder km stand på disse bilene, hva tenker du er en OK / fornuftig km på en slik bil.

Ser mange som ligger ute nå har en km stand på mellom 100.000- 135 000, er dette alt for mye på M bil ?
Skjønner at alt går ut fra hvor godt bilen er vedlikehold om den er grisekjørt osv,

Bruk av bilen vill være ved siden av en familie bil, så tipper jeg vill legge max 10 000km på den i året og ha den i toppen 2 år før jeg selger og kjøper noe annet / nyere M.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger helt av hvordan den er vedlikeholdt. Kjøpte min M4 F82 på 115.000 km og nå har den gått 140.000 km. Ikke hatt noe som helst trøbbel med motor/drivverk i denne perioden. 

Like før jeg kjøpte den fikk motoren seg en skikkelig service, med nye plugger, coiler, dyser, toppdeksel pga. integrert PCV, pakning, nye dysehus med nye aluminiumspakninger, nye turboer med alt, samt DCT service med ny olje, 2x filter, bunnpanne og pumpe.

Det var vel antakelig en service til et par hundre tusen, så jeg kjøpte heller den til samme pris enn en som hadde gått 30.000 km mindre, for da vet jeg at ting var gjort.

Jeg ville heller kjøpt en godt vedlikeholdt F8X enn en med mer ukjent historikk og mange eiere, bare for å spare noen få titusen. Mitt inntrykk er dessverre at det er mange ihjelkjørte F8X der ute, med eBay-styling og et minimum av service og vedlikehold utover det absolutt påkrevde.

Skal antakelig selge min i august dersom du er interessert. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Walkabout skrev:

Det avhenger helt av hvordan den er vedlikeholdt. Kjøpte min M4 F82 på 115.000 km og nå har den gått 140.000 km. Ikke hatt noe som helst trøbbel med motor/drivverk i denne perioden. 

Like før jeg kjøpte den fikk motoren seg en skikkelig service, med nye plugger, coiler, dyser, toppdeksel pga. integrert PCV, pakning, nye dysehus med nye aluminiumspakninger, nye turboer med alt, samt DCT service med ny olje, 2x filter, bunnpanne og pumpe.

Det var vel antakelig en service til et par hundre tusen, så jeg kjøpte heller den til samme pris enn en som hadde gått 30.000 km mindre, for da vet jeg at ting var gjort.

Jeg ville heller kjøpt en godt vedlikeholdt F8X enn en med mer ukjent historikk og mange eiere, bare for å spare noen få titusen. Mitt inntrykk er dessverre at det er mange ihjelkjørte F8X der ute, med eBay-styling og et minimum at service og vedlikehold utover det absolutt påkrevde.

Skal antakelig selge min i august dersom du er interessert. 

Godt svar! Trur f8x M-biler må være de bilene med flest mulig eiere på kortest mulig tid😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Walkabout Takk for gode svar her med veldig utdypende informasjon om hva en virkelig god gjennomgang av deler :) Helt enig med det du skriver om vedlikehold og eierskap, F8X bytter veldig fort eiere i dette landet så greit og kjøpe en som ikke har vært i hendene på alle.... 
Tenkte og sikte meg inn på en km stand på ca 90 000km -120 000km.
Send PM med ca pris på bilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...