Gå til innhold

Bilen vil ikke låse seg

Mr X
 Share

Anbefalte innlegg

Leverte bilen for bytte av demper igår til verkstedet, når jeg fikk bilen tilbake så sa mekanikeren at bilen ikke vil låse seg med fjernkontrollen, han mente at batteriet må byttes. Byttet batteri, det hjalp ikke brukte reserve nøkkel det hjalp heller ikke. Bilen varsler dekktrykksensor er ute av drift, mobilen vil ikke koble seg til bilen via bluetooth og prøvde å lade batteriet, det gikk heller ikke. 

Dette er en BMW 530E 2018 modell, noen som vet hva som kan være årsaken? 

PS: Jeg vet ikke om jeg valgte riktig kategori eller ikke, er det feil så flytte t til der den skal tilhøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12v-batteriet du byttet eller batteri i nøkler? Kan være 12v-batteriet som har gått dunken, hvis det er byttet må det registreres. Det gir mange rare feilmeldinger. Men det blir også skudd i blinde.

Her står litt, også nevnt 12v-batteri.

https://www.wheelsjoint.com/bmw-5-series-key-fob-wont-lock-or-unlock-the-doors/

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12v batteriet sitter i bagasjerommet, så det kan ikke være dårlig kontakter eller noe galt med den. Da ville ikke bilen starte. Den starter når jeg legger nøkkelen til rattstammen. Radioen fungerer også navigasjon fungerer, kun mobil kan ikke parres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta diagnose du, som du ser blir det bare gjetting. Også det som står i linken lengre opp. Nyere biler er langt mer komplisert og feilkilder kan være mange som gir samme symptomer.

Joda, 12v-batteriet kan være dårlig og du får fortsatt start. Den bare oppfører seg litt rart med ymse feilmeldinger og funksjoner som slår seg av. Et 12v-batteri er ment å vare i 5-7 år, noen får dårligere før og andre senere. Ditt er nå 5 år, derfor var det et forslag herfra, men du får se hva diagnosen sier.
Med det sagt så kan man jo vedlikeholdslade 12v-batteriet med ctek-lader, da ser en jo grovt tilstand også. Bilen skal lade 12v ved kjøring og ved lading av stor-batteriet, men…. Noen her har sikkert bedre peiling/anbefaling med vedlikeholdslading av 12v-batteri i hybrid/elbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Dette er ikke BMW verksted skjønner jeg? En slik feil burde vel dukke opp på diagnose, men forutsetter at man har skikkelig utstyr. Du vil nåkk få svar om du tar diagnose hos BMW eller hos noen med tilsvarende utstyr. 

Fungerte alt før du leverte bilen på dette verkstedet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maverick2002 skrev:

Dette er ikke BMW verksted skjønner jeg? En slik feil burde vel dukke opp på diagnose, men forutsetter at man har skikkelig utstyr. Du vil nåkk få svar om du tar diagnose hos BMW eller hos noen med tilsvarende utstyr. 

Fungerte alt før du leverte bilen på dette verkstedet? 

Dette var ikke BMW verkstedet, men et godkjent verksted. Ja alt fungererte før jeg leverte bilen. Rett etter å hentet bilen fikk jeg beskjed fra mekanikeren "bilen låser seg ikke" jeg tenkte sikkert batteriet må byttes på nøkkelen. Etter det kom det feilmelding om at dekktrykksensor fungerer ikke. Når jeg prøvde å lade bilen reagerte ikke bilen når jeg hadde koblet til laderen. En annen elbil ladet men ikke bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mr X skrev:

Dette var ikke BMW verkstedet, men et godkjent verksted. Ja alt fungererte før jeg leverte bilen. Rett etter å hentet bilen fikk jeg beskjed fra mekanikeren "bilen låser seg ikke" jeg tenkte sikkert batteriet må byttes på nøkkelen. Etter det kom det feilmelding om at dekktrykksensor fungerer ikke. Når jeg prøvde å lade bilen reagerte ikke bilen når jeg hadde koblet til laderen. En annen elbil ladet men ikke bmw

Tror du må få tatt skikkelig diagnose for å komme noe nærmere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...