Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leverte bilen for bytte av demper igår til verkstedet, når jeg fikk bilen tilbake så sa mekanikeren at bilen ikke vil låse seg med fjernkontrollen, han mente at batteriet må byttes. Byttet batteri, det hjalp ikke brukte reserve nøkkel det hjalp heller ikke. Bilen varsler dekktrykksensor er ute av drift, mobilen vil ikke koble seg til bilen via bluetooth og prøvde å lade batteriet, det gikk heller ikke. 

Dette er en BMW 530E 2018 modell, noen som vet hva som kan være årsaken? 

PS: Jeg vet ikke om jeg valgte riktig kategori eller ikke, er det feil så flytte t til der den skal tilhøre. 

 

Skrevet

Blir bare gjetting, du har "programmert" inn nøkkel på nytt etter batteriskifte? Altså holde den på nøkkelsymbolet på siden av rattet og så trykke på startknappen samtidig.

4AAB0075-AD6A-47AF-8B1F-B416596C712C.jpeg.10af00bc62aac5b1d47e2a6f8f54572f.jpeg
 

Skudd i blinde som sagt.

Skrevet

12v batteriet sitter i bagasjerommet, så det kan ikke være dårlig kontakter eller noe galt med den. Da ville ikke bilen starte. Den starter når jeg legger nøkkelen til rattstammen. Radioen fungerer også navigasjon fungerer, kun mobil kan ikke parres

Skrevet

Ta diagnose du, som du ser blir det bare gjetting. Også det som står i linken lengre opp. Nyere biler er langt mer komplisert og feilkilder kan være mange som gir samme symptomer.
 

Joda, 12v-batteriet kan være dårlig og du får fortsatt start. Den bare oppfører seg litt rart med ymse feilmeldinger og funksjoner som slår seg av. Et 12v-batteri er ment å vare i 5-7 år, noen får dårligere før og andre senere. Ditt er nå 5 år, derfor var det et forslag herfra, men du får se hva diagnosen sier.
Med det sagt så kan man jo vedlikeholdslade 12v-batteriet med ctek-lader, da ser en jo grovt tilstand også. Bilen skal lade 12v ved kjøring og ved lading av stor-batteriet, men…. Noen her har sikkert bedre peiling/anbefaling med vedlikeholdslading av 12v-batteri i hybrid/elbil.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Bilen var på det verkstedet som fikset den, de tok diagnose men fant ingen feil. Er irriterende å måtte starte bilen hver gang ved å sette nøkkelen til rattstammen. Hjelp

Skrevet

Dette er ikke BMW verksted skjønner jeg? En slik feil burde vel dukke opp på diagnose, men forutsetter at man har skikkelig utstyr. Du vil nåkk få svar om du tar diagnose hos BMW eller hos noen med tilsvarende utstyr. 

Fungerte alt før du leverte bilen på dette verkstedet? 

Skrevet
1 time siden, Maverick2002 skrev:

Dette er ikke BMW verksted skjønner jeg? En slik feil burde vel dukke opp på diagnose, men forutsetter at man har skikkelig utstyr. Du vil nåkk få svar om du tar diagnose hos BMW eller hos noen med tilsvarende utstyr. 

Fungerte alt før du leverte bilen på dette verkstedet? 

Dette var ikke BMW verkstedet, men et godkjent verksted. Ja alt fungererte før jeg leverte bilen. Rett etter å hentet bilen fikk jeg beskjed fra mekanikeren "bilen låser seg ikke" jeg tenkte sikkert batteriet må byttes på nøkkelen. Etter det kom det feilmelding om at dekktrykksensor fungerer ikke. Når jeg prøvde å lade bilen reagerte ikke bilen når jeg hadde koblet til laderen. En annen elbil ladet men ikke bmw

Skrevet
16 timer siden, Mr X skrev:

Dette var ikke BMW verkstedet, men et godkjent verksted. Ja alt fungererte før jeg leverte bilen. Rett etter å hentet bilen fikk jeg beskjed fra mekanikeren "bilen låser seg ikke" jeg tenkte sikkert batteriet må byttes på nøkkelen. Etter det kom det feilmelding om at dekktrykksensor fungerer ikke. Når jeg prøvde å lade bilen reagerte ikke bilen når jeg hadde koblet til laderen. En annen elbil ladet men ikke bmw

Tror du må få tatt skikkelig diagnose for å komme noe nærmere her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...