Gå til innhold

Dipped beam failure - død pære. Xenon

F25x3
 Share

Anbefalte innlegg

Høgre side ytterste lampe er død, minus sirkelen rundt tror jeg. Sjekka gsbildeler og fant original xenon pære til 2500kr og uoriginal til 1100kr. Men skjønner at lysstyrken/hvitfargen kan bli forskjellig siden venstre lys er 10 år gammelt. Noe å bry seg om? 

I tillegg finnes det billigere pærer rundt om på internett, men disse har kanskje større variasjon mot de originale fra bmw? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes gode pærer til bedre pris enn det du finner på GS. Jeg har som regel handlet disse: https://www.lyshelten.no/products/d2s-morimoto-xb-hid-5500k (Antar du har D2S, uten at jeg har sjekket for F25).

Og ja. Jeg ville nok kjøpt sett. Den andre pæren er nok ikke langt unna å begynne å streike den heller. Og du vil se fargeforskjell mellom høyre og venstre, selv om du setter i en ny 4300k-pære tilsvarende den som satt der. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Kan dra ut den defekte og sjekke om det er D2S om det er imprinta på sokkel eller noe sånt. 

Hvilken kelvin er normal?

Ser forskjellen på D1S nå ja, sjekker fort dette. 

Endret av F25x3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4300k er vanlig standard.
Jeg ville gått for OSRAM night breaker laser. Har sett endel test videoer osv. og ser denne blir nr. 1 stadig vekk. Jeg går nok for disse selv neste gang.
lyshelten.no er har vel disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D1S er det vel sannsynligvis du har på F25. Jeg rotet litt, da E39 var siste bilen jeg handlet til, og den har D2S.

Og Osram Night Breaker Laser føres av bla Lyshelten ja. Koster mer, går for å være veldig bra, men ikke prøvd de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, F25x3 skrev:

Ja ser slik ut, fant night breaker og en liste med modeller den passer til her via thansen;

Pære Xenarc D1S Night Breaker Laser +220 - D1S - thansen.no

Er det to like pærer per lykt forresten? Dvs om man ønsker bytte alle kjøper man 2 like pæresett.. ? 

Det er kun én pære pr lykt så du trenger ett sett, 2 stk. pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...