Gå til innhold

Hva er disse antennene på 7-serie?


'BMW'
 Share

Anbefalte innlegg

Fant dette i en artikkel i en nettavis og ble nysgjerrig. Kan se ut som mobilantenner, men bildet skal være tatt nå. Og man hadde jo heller ikke 2 antenner før i tiden..

29a1c91370cfe6a7bd5213a78c696576.jpg

Endret av 'BMW'
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som om kjennemerket begynner på LY og har 4 som nest siste siffer. I følge regnr.info så finnes det en BMW 750 iL med reg.nr LY 47946.
Hvis det er riktig bil så var første eier i Norge Jørgen Jahre. Hvis det er skipsrederen med samme navn, så kan det forklare antennene :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, torsteinvh skrev:

Kan se ut som om kjennemerket begynner på LY og har 4 som nest siste siffer. I følge regnr.info så finnes det en BMW 750 iL med reg.nr LY 47946.
Hvis det er riktig bil så var første eier i Norge Jørgen Jahre. Hvis det er skipsrederen med samme navn, så kan det forklare antennene :)

 

Det er nok ikke den. Ser en litt nøye på bildet så er det LY 5

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, torsteinvh skrev:

Kan se ut som om kjennemerket begynner på LY og har 4 som nest siste siffer. I følge regnr.info så finnes det en BMW 750 iL med reg.nr LY 47946.
Hvis det er riktig bil så var første eier i Norge Jørgen Jahre. Hvis det er skipsrederen med samme navn, så kan det forklare antennene

Sorry, men det arbeidet tror jeg ikke fører frem, er jo ingen 7-serie der.
Uten at det egentlig betyr noe, det jeg lurer på er hva slags antenner dette er.

Endret av 'BMW'
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, torsteinvh skrev:

Fant hele bildet på DN, og ikke eid av hverken kongehus eller noe annet spennende ser det ut til...

Antennene er iallfall spennende, skulle tro PST var tidligere eier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, torsteinvh skrev:

Uifra bildesøk på Google ser det ut til å være radioantenner. Kanskje noen med DN-abo kan lese artikkelen og se om det står noe om det der :)

Jeg har abo og det står ingenting i artikkelen om de antennene. Journalisten har vært opptatt av helt andre ting...

Er derfor jeg spør her. Vi hadde eksterne antenner på NMT mobil i forrige århundre, men kun én. Har ikke sett eksterne antenner på GMS telefoner. Iallfall ikke 2 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Nokia 2110 som første GSM telefon i 1995 og kjøpte da bilmonteringssett/handsfree til denne. Da var utvendig antenne en del av dette bilmonteringssettet. Nokia 2110 hadde uttak for ekstern antenne. Det var dog bare 1 antenne og det er neppe en Nokia 2110 som befinner seg i denne 7 serien 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...