Gå til innhold

Frontlykter


iMcLovin
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg er på utkikk etter noen frontlykter. Det er idag Xenon og H7 halogen på lyktene jeg har. Ser de selger på skruvat men der står det LED og H7. Vil dette si at de er plug and play eller trenger jeg noen form for motstand for og få dem til og fungere ?

Legger ved en link til lyktene jeg tenker på:

https://www.skruvat.no/Frontlykt-P1157573.aspx?gclid=Cj0KCQjw2v-gBhC1ARIsAOQdKY2TPDKMmDW3GqM2OwSpyIvJNVM3tEjPRGDNiHt0G2R1QvjoY_KI6aQaAr3SEALw_wcB

Det er s
nakk om en 2004 E60 som det skal byttes på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fant en facelift lampe med kun halogen, led er er i markeringslyset på siden. Den er ikke plug and play og du ønsker neppe å gå fra xenon til halogen i hovedlys.

På E60-E61 har du 3 versjoner før-facelift og 3 etter, (totalt 6)

  • Halogen
  • Xenon
  • Adaptive xenon (lysstråle som svinger i sving)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig og si hva de mener med LED der, da ingen E60/61 kom med LED utenom markeringslyset. Det der er jo også LCI lykt, passer ikke på pre LCI uten modifikasjoner Om det er OE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn det er idag så er det en Xenon pære og en H7 halogenpære. men jeg ser det er mange lykter som reklameres med led og bi-xenon osv. For de xenon lyktene jeg har er vel HID lykter så vidt jeg har forstått. men kan jeg da sette inn en lykt som det står "H7, led"

har dere noen gode sider hvor dere ved det er bra kvalitet til en grei pris på lykter ? :)

 

Endret av iMcLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

formålet er og skrifte begge lyktene da de begger er ganske ødelagte. Jeg vil da ha helt like lykter som står på bilen idag men er jo et helt hav og velge mellom uten at det står at en er mer riktig enn den andre. Da alle reklamerer med forskjellige lys-kilder.

Fant denne her:
https://www.autodoc.co.no/johns/15260118



Men som de skriver så er den ment for e60 fra 2005, vil dette si at den fungere fint på en 2004 modell ? :)

Endret av iMcLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du først finne ut av hva du har, men det er i grunn bare Hella som anbefales (original produsent) og de er relativt dyre. Et sted mellom 5-10k per lykt vil jeg tro (pre-LCI xenon, ikke adaptive).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du ser jo veldig enkelt selv på den lykten du har og den du ser på internett om de er like eller ikke. 
Det eneste du må finne ut av er om du har AHL (svingbare lys) eller ikke. Ellers passser de lyktene du lenket til sist.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Reef89 skrev:

Det eneste du må finne ut av er om du har AHL (svingbare lys) eller ikke

Er det den bilen som er i profilbildet så har den 522 xenon light og 524 Adaptive Headlights. Med delenummer 63127165571  og 63127165572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...