Haug530D Skrevet April 2, 2023 Share Skrevet April 2, 2023 Er det E-Torx jeg trenger her, jeg har noen torx piper men de blir for romme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 2, 2023 Share Skrevet April 2, 2023 Det ser ut som e-torx ja. Hva er torx piper da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 2, 2023 Share Skrevet April 2, 2023 Torx og e-torx er samme sak, bare "omvendt vei". E-torx = external torx. Torx brukes på de mindre boltene. Størrelsene for torx oppgis med T-XX, mens for E-torx med E-XX. F.eks. så er en E8 samme størrelse som T40 og E12 = T55. Når verktøyet du vrir med har en ende som går inn i bolten/skruen så har du torx: Du kan da ha en torx-pipe-bit: Når derimot skruen din har et hode som ser ut som torx så har du e-torx: En e-torx pipe ser sånn ut: ///M-ini95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 2, 2023 Forfatter Share Skrevet April 2, 2023 (endret) 55 minutter siden, E.C. skrev: Torx og e-torx er samme sak, bare "omvendt vei". E-torx = external torx. Torx brukes på de mindre boltene. Størrelsene for torx oppgis med T-XX, mens for E-torx med E-XX. F.eks. så er en E8 samme størrelse som T40 og E12 = T55. Når verktøyet du vrir med har en ende som går inn i bolten/skruen så har du torx: Du kan da ha en torx-pipe-bit: Når derimot skruen din har et hode som ser ut som torx så har du e-torx: En e-torx pipe ser sånn ut: Var i grunnen det jeg leste meg frem til og, men hvorfor passer ikke Torx pipa da, det står 7 på den og den passer rett inn i TX45 tappen I samme sett. Bilde av pipe under, lurer litt på om det kan være Torx Plus muligens? Endret April 2, 2023 av Haug530D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 2, 2023 Share Skrevet April 2, 2023 (endret) Ser ut som torx pluss pipe ja. EDIT: du ser hvordan pipa på bildet mitt har jevn stigning hele veien (som en sinuskurve), mens den du har er litt mer firkanta i endene. Endret April 2, 2023 av E.C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 2, 2023 Forfatter Share Skrevet April 2, 2023 Akkurat nå, E.C. skrev: Ser ut som torx pluss pipe ja. Ja, får ta meg en tur på Biltema i morgen tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 2, 2023 Share Skrevet April 2, 2023 Tror nesten du må det, heldigvis billige sett der, har ett selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 2, 2023 Forfatter Share Skrevet April 2, 2023 8 minutter siden, E.C. skrev: Tror nesten du må det, heldigvis billige sett der, har ett selv Ja, har så mye Torx, Torx Plus, spline piper osv nå at skulle nesten trodd jeg hadde det meste jeg trengte. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå