Gå til innhold

Produksjonsfeil på felg?

daniel.bjoerkman
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Kanskje noen her har noen innspill før jeg tar kontakt med forhandler. 

Da jeg kjøpte min 2018 X5 f15 40e kommenterte jeg at det var skade på et par av vinterfelgene. Selgeren hevdet det var på grunn av kantkjøring, og «det var sånn det var»

etter denne vinteren ser jeg at problemet har forverret seg betraktelig, også steder hvor det ikke er tegn til kantkjøring. Se bilde. Det ser ut som det bobler seg under lakken.

Kan jeg kreve noe fra forhandleren her? Bilen er fremdeles under nybilgaranti. 

6051AEB9-75A5-4BB8-9C39-891ED206E147.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel fikk 2 (eller 3?) av fire vinterfelger (F15) dekket på garantien pga slik bobling under lakken. Den siste som ikke ble dekket, var grunnet steinsprut (eller likenende).

Skader ikke å prøve, og så lenge de ikke kan skylde på ytre påvirkning, så har du gode sjanser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine hjul ser slik ut på innsida av eikane. Virkar for at dei har spart litt på overflatebehandlinga. Garantien min er gått ut for lenge sidan, aldri tenkt over at detta var noko eg burde klaga på desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et utbredt problem på alufelger brukt på vinteren i Norge og handler rett og slett om dårlig kvalitet. 

Jeg har sett det mest på ettermarkedsfelger, men også endel typer originalfelger er hardt rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det slik på Style 365-vinterfelgene jeg kjøpte med F11’en også. De hadde ekstremt med bobler i lakken selv der hvor lakken var hel og fin. Bilen var fra 2016. Tydeligvis dårlig kvalitet, for forrige eier kommenterte det under salg at det hadde kommet selv på tross av god rengjøring og ingen skader i lakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2018 F15 her også, helt likt med bobler over alt, bilen blir vasket grundig og ofte gjennom hele året. Har en 2013 Golf også her som har noen ettermarkedsfelger uten en eneste boble noe sted, så det er skuffende kvalitet av BMW....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...