Gå til innhold

Hjelp! Frostvæske i turbo

Noclue90
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Larssoyl skrev:

Da burde det jo være mulig, men hvordan det er å få tak i foringer, å hvem som utfører den type jobb tør jeg ikke svare på😅 tror nok jeg ville gått for ny blokk eller komplett motor😊

Får slenge ut en post her å høre om noen har ei blokk liggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Bør vel være overkommelig da det sitter samme motor i en del biler:

image.png.7a7551f358f11372f53f5ec3f0f09138.png

Ja, burde være mulig å finne, men er det bare toppen som er forskjellig i fra 535d å 530d? Blokka er den samme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
På 23.4.2023 den 23.13, E.C. skrev:

Boring og slaglengde er vel likt som x30d, men om det er andre forskjeller på blokka vet jeg ikke. Delenr. er nå forskjellig.

Stemplene er vist forskjellige :) men fikk tak i ny motor som er gått 60k mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Endelig har man fått rota seg til og starte på motorbytte :)

var ingen komplett motor som hadde kommet som jeg fikk beskjed om at det skulle være og de som har demontert den har prestert å slippi kjede til høytrykks pumpa ned i blokka. Så blei en god del ekstra styr 😫

IMG_2557.jpeg

IMG_2559.jpeg

IMG_2560.jpeg

IMG_2596.jpeg

IMG_2599.jpeg

IMG_2598.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått kledd på motoren litt mere i dag og montert swirl flaps delete, måtte også borre ut 2 pinnebolter til eksosmanifoilen som var knekt inni å fikk satt inn nye gjenger så man blir kvitt alt som heter eksoslekkasjer :) så nå burde den bli krutte god !:)

inspiserte gamle motoren litt mere i dag etter sinnet har gitt seg littegranne iallefall å det viser seg at ALLE sylinderforingene er sprekt i den , men forrige eier nekter for å ha vist om det å skal ha vert på verksted å tatt comp-test. Trykk testa kjølesystemet selv å der var lekkasje. Kom også over dokumentasjon fra eieren føre han jeg kjøpte den av som kunne legge frem dokumenter dra meca der de konstanterte gåen toppakning🤯

var også innom autobudget og sikla på en orginal e61 m5🤤🤤 skal lurte på om man hadde blitt tatt godt i mot hjemme om man hadde kommet rullende i den ? 🤔🤔🤭

IMG_2615.jpeg

IMG_2617.jpeg

IMG_2616.jpeg

IMG_2611.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Otis skrev:

Litt av en reise du har hatt! Ikke for alle det der.

Har vert litt å gjøre ja, å en god dose frustrasjon 😂 så nå er den snart klar for deg å koding 😎😎

Ser frem til og bygge opp den motoren som er havarert igjenn også  :) Skal bli spennende å se hvor mye krutt den tåler 😂🏁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...