Larssoyl Skrevet April 23, 2023 Share Skrevet April 23, 2023 Er helt sikkert mulig, du har aluminiums blokk med foringer, altså TÜ2? Men om det lønner seg er jeg mer skeptisk til😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noclue90 Skrevet April 23, 2023 Forfatter Share Skrevet April 23, 2023 1 minutt siden, Larssoyl skrev: Er helt sikkert mulig, du har aluminiums blokk med foringer, altså TÜ2? Men om det lønner seg er jeg mer skeptisk til😅 Tü2 ja Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larssoyl Skrevet April 23, 2023 Share Skrevet April 23, 2023 Da burde det jo være mulig, men hvordan det er å få tak i foringer, å hvem som utfører den type jobb tør jeg ikke svare på😅 tror nok jeg ville gått for ny blokk eller komplett motor😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noclue90 Skrevet April 23, 2023 Forfatter Share Skrevet April 23, 2023 Akkurat nå, Larssoyl skrev: Da burde det jo være mulig, men hvordan det er å få tak i foringer, å hvem som utfører den type jobb tør jeg ikke svare på😅 tror nok jeg ville gått for ny blokk eller komplett motor😊 Får slenge ut en post her å høre om noen har ei blokk liggende Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 23, 2023 Share Skrevet April 23, 2023 Bør vel være overkommelig da det sitter samme motor i en del biler: Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noclue90 Skrevet April 23, 2023 Forfatter Share Skrevet April 23, 2023 1 minutt siden, E.C. skrev: Bør vel være overkommelig da det sitter samme motor i en del biler: Ja, burde være mulig å finne, men er det bare toppen som er forskjellig i fra 535d å 530d? Blokka er den samme ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 23, 2023 Share Skrevet April 23, 2023 Boring og slaglengde er vel likt som x30d, men om det er andre forskjeller på blokka vet jeg ikke. Delenr. er nå forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noclue90 Skrevet Mai 6, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2023 På 23.4.2023 den 23.13, E.C. skrev: Boring og slaglengde er vel likt som x30d, men om det er andre forskjeller på blokka vet jeg ikke. Delenr. er nå forskjellig. Stemplene er vist forskjellige men fikk tak i ny motor som er gått 60k mindre Larssoyl og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noclue90 Skrevet November 3, 2023 Forfatter Share Skrevet November 3, 2023 Endelig har man fått rota seg til og starte på motorbytte var ingen komplett motor som hadde kommet som jeg fikk beskjed om at det skulle være og de som har demontert den har prestert å slippi kjede til høytrykks pumpa ned i blokka. Så blei en god del ekstra styr 😫 laffe, E.C., Vegard_ og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noclue90 Skrevet November 6, 2023 Forfatter Share Skrevet November 6, 2023 Fått kledd på motoren litt mere i dag og montert swirl flaps delete, måtte også borre ut 2 pinnebolter til eksosmanifoilen som var knekt inni å fikk satt inn nye gjenger så man blir kvitt alt som heter eksoslekkasjer så nå burde den bli krutte god !:) inspiserte gamle motoren litt mere i dag etter sinnet har gitt seg littegranne iallefall å det viser seg at ALLE sylinderforingene er sprekt i den , men forrige eier nekter for å ha vist om det å skal ha vert på verksted å tatt comp-test. Trykk testa kjølesystemet selv å der var lekkasje. Kom også over dokumentasjon fra eieren føre han jeg kjøpte den av som kunne legge frem dokumenter dra meca der de konstanterte gåen toppakning🤯 var også innom autobudget og sikla på en orginal e61 m5🤤🤤 skal lurte på om man hadde blitt tatt godt i mot hjemme om man hadde kommet rullende i den ? 🤔🤔🤭 Otis og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noclue90 Skrevet November 8, 2023 Forfatter Share Skrevet November 8, 2023 Da er endelig motor tilbake i bil og gjenstår bare no småplukk igjenn før det blir oppstart i morgen 😁 Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 9, 2023 Share Skrevet November 9, 2023 Litt av en reise du har hatt! Ikke for alle det der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noclue90 Skrevet November 9, 2023 Forfatter Share Skrevet November 9, 2023 7 timer siden, Otis skrev: Litt av en reise du har hatt! Ikke for alle det der. Har vert litt å gjøre ja, å en god dose frustrasjon 😂 så nå er den snart klar for deg å koding 😎😎 Ser frem til og bygge opp den motoren som er havarert igjenn også Skal bli spennende å se hvor mye krutt den tåler 😂🏁 Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noclue90 Skrevet November 10, 2023 Forfatter Share Skrevet November 10, 2023 Nå trenger jeg flere hoder her. Har er knakkelyd i motor. Alt er dratt til med riktig moment i topp og register er riktig tima, har også løsna på dieselrør for og utelukke dieselbank. Noen som kunne hatt noen kloke innspill på hva det kan være ? IMG_2642.mov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noclue90 Skrevet November 10, 2023 Forfatter Share Skrevet November 10, 2023 (endret) Motor kommer fra bil1din i Trøndelag så donorbilen har nokk gått der så hadde vert artig om noen tilfeldigvis har hatt bilen den har stått i og viste noe om den😬 Endret November 10, 2023 av Noclue90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå