Gå til innhold

E70 3.0sd dør under kjøring


Flataas
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

X5’en min dør under kjøring, ingen feilmeldinger kommer opp i display den bare dør sakte men sikkert. Hopper i N når bilen kommer til en stans og motoren stopper, prøver å fyre den i gang igjen men blir bare stående å kinne.

 

Om man tar tenningen helt av så fyrer den med en gang uten problem og man kan kjøre videre til dette skjer på nytt

Skal feilsøke med ISTA og måle injektorer så snart jeg har strøm på maskinen, mistenker veiv/kamsensor da den ikke fyrer etter den har stoppet men blir usikker når ingenting kommer opp i display

Oppdaterer tråden når jeg har feilsøkt

Om noen har forslag/tips mottas de gjerne!

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PIIIPower skrev:

Sletta du feil og kjørte diagnose på nytt? Det kan jo være endel gammalt ræl som ikke er gyldig lenger. Greit å få filtrert ut de som er gyldige.

Sletta ikke å kjørte på nytt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Det er vel rimelig sikkert at dyse nr 5 har fått vann I seg og dermed kortslutter?

Da burde du også fikse vanndeksel under frontruta i samme slengen.

Tror du har rett i denne påstanden

Dyse 1:9CD9654C-59D1-47CE-BE6D-1BA6DAD4988B.thumb.jpeg.61a89b30e78df98dc0c8405a3af66f5e.jpeg

Dyse 2:8AC97E2D-583F-456C-BFEB-543FFDDE6BCB.thumb.jpeg.152788e5b964c89d2a098b17c367a1b6.jpeg

Dyse 3:9DEDA904-4512-482D-8AD9-1F9424EC3779.thumb.jpeg.8e6e2f2c4b51a1d63571251bd9ddc319.jpeg

Dyse 4:FDECA472-907F-4A82-AC63-C25EED8EE46A.thumb.jpeg.d645a1f77f33324f06c661c645a54746.jpeg

Dyse 5: Bilde nr 1 er med en gang, bilde 2 er etter noen sekunder og bilde 3 er etter ca 20-30 sek

6898A94D-868D-4FE1-8296-176B8D59E995.thumb.jpeg.d15237f7de668ea8bd973db8dcd1a0e8.jpeg

77A440EB-3DD8-4293-A7F0-43CC5EA1A921.thumb.jpeg.8e99cf744d0867f43983b7c08a901584.jpeg
38549B56-A43E-4157-B3A6-B309BA300038.thumb.jpeg.ec6089a8405199d8b6c1cd291aef9d04.jpeg

Dyse 6:E1F85FDD-4176-41E0-88BB-509DF4A22DBC.thumb.jpeg.3ae95e0606ee311514af5d45f9b89318.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Otis skrev:

1 poeng til meg?

Joda, holdte en knapp på dyse jeg også men virket så rart. Har aldri opplevd dette selv før nå😅

Hvordan får jeg ut dysa lettest mulig og hva trenger jeg? Skal bestille ny plast under ruta samt en tube tec7😂

Ser det koster alt fra 4k og opp til 8k for dyse hos GS/Koed men er forskjellige nr på dem så vet ikke hvilken som er rett. Sjekket raskt på autodoc med delenr fra realoem å der ligger bosch dyse på ca 3k

I første omgang så tror jeg at jeg "låner" en dyse fra E39 prosjektet slik at bilen blir kjørbar igjen fortest mulig da samboern bruker denne hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en ganske kjent feil etterhvert på SD motoren.

Jeg mener at du kan bruke en slaghammer fra biltema og sveise på en annen bolt å skru fast i dysa?

Kjøp en tube med tec7, svart!

Kjøp den billigste du finner, vet bla at Minges universalservice også fører rett dyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Otis skrev:

Ja, det er en ganske kjent feil etterhvert på SD motoren.

Jeg mener at du kan bruke en slaghammer fra biltema og sveise på en annen bolt å skru fast i dysa?

Kjøp en tube med tec7, svart!

Kjøp den billigste du finner, vet bla at Minges universalservice også fører rett dyse.

Ja har hørt så

Slaghammer er vell tingen ja men må vell sveise på en mutter som skrus på dysa?

Bare å fuge overalt med tec7 under ruta eller?

Bare å søke med delenr fra realoem da?

Ang o-ring og flammeskive så burde vell disse også byttes? Selv om jeg tar dyse fra E39’en?

Har o-ring sett fra temaen og ser de har kobberskivesett for dyser, kan det brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette piezo eller ikke? På de "vanlige" solenoid-injektorne kunne man kjøpe en adapter som skrus inn når toppen/solenoiden demonteres, deretter på med glidehammer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mutter på dysa, og ikke skrue. Men du forstår jo konseptet.

Det er jo i bøyen på deksel som lekker og overgangen mellom deksel.

Ja, det burde jo funke fint det. Minges trenger vel egentlig manuell kontakt?

Dyser skal bestandig byttes og setet skal vel slipes?

Om det fra biltema kan brukes, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha letet som en gærning for å finne mutter som passet på dysen så ble det laget en glidehammer og etter et par slag så kom dysen på X5’en ut. Det samme gjorde dysen på e39’en, et par slag så var den ute

2AAB9862-831A-4E01-85D9-4A9A01BCE5C3.thumb.jpeg.1e0aa9f97ceabde5d510e0e9da69cf23.jpeg
 

C9CAB2C8-F371-4375-8EE6-C7B2EFC654CB.thumb.jpeg.b9d441ba962065d80c09f79dbe50219d.jpeg

 

Må dysen jeg tok fra e39’en kodes inn?

Går ut i fra at det er koden på toppen av dysen som skal brukes isåfall

D0F889D7-42E0-47E5-8D94-A1F28B03F4A9.thumb.jpeg.ee84f8032a1a288e834b547ef5140d29.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...