tean Skrevet Juni 11, 2023 Share Skrevet Juni 11, 2023 (endret) Hei, Har hatt bilen inne på verksted da den nøkker når jeg kjører. Merker det veldig i lav hastighet hvis jeg bare lar bilen kjøre selv uten at jeg bruker gasspedalen. Merker også at den nøkker mer når jeg svinger. Har testet med å sette bilen i Neytral og trille, da merker jeg ingenting feil. Verkstedet har sagt at turbo er ødelagt, defekt wastgate og at det er lekkasje i egr rør. Pris rep ca 23.000,- Kan det stemme at det er dette som gjør at bilen nøkker slik den gjør. Min første tanke var at det kanskje var problemer med fordelingskassa, men verkstedet mener at det ikke er det da det ikke fremkommer noen feilmeldinger som indikerer at fordelingskassa har problemer. Håper noen har noen gode tilbakemeldinger til meg så jeg ikke sender bilen på verkstedet og bruker kr. 23000,- for deretter å få beskjed om at også fordelingskassa er ødelagt og må byttes/repareres. På forhånd takk for alle svar. Endret Juni 11, 2023 av tean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 11, 2023 Share Skrevet Juni 11, 2023 Det er jo mulig at du har feil på begge ting samtidig. Dette med nykking kan sjekkes ut ved å koble bort motoren på fordelingskassen som styrer xdrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tean Skrevet Juni 11, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2023 Er det en enkel jobb og koble bort motoren på fordelingskassen som styrer xdrive. Vet du hva det tar av tid? Jeg spurte verkstedet om de hadde testet å koble fra fordelingskassa, men det sa de ikke var mulig. Men det kan jo ha med hvordan jeg stilte spørsmålet selvfølgelig!. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juni 11, 2023 Share Skrevet Juni 11, 2023 Med problemene du skisserer, høres det mer nærliggende ut at fordelingskasse er årsaken enn turbo. Jeg hadde en E83 med fordelingkasse trøbbel, oppleves som du nevner her. Men få en second opinion fra et annet sted, før du brenner vekk et kvart hundretusen unødig. Otis og tean reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juni 11, 2023 Share Skrevet Juni 11, 2023 2 timer siden, tean skrev: Er det en enkel jobb og koble bort motoren på fordelingskassen som styrer xdrive. Nappe ut sikringen, men det vil også deaktivere ABS og DSC så du vet det. E.C., Otis og tean reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå