sst079 Skrevet Juni 15, 2023 Share Skrevet Juni 15, 2023 Hei, Sliter med å få start på en -98 528iA. Etter en del søking, kan det virke som at det muligens kan være bryteren til girvelgeren som er synderen (slår ut startsperren). Det jeg ikke har klart å finne ut, er hvor denne sitter montert. Noen her som kan være behjelpelige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 15, 2023 Share Skrevet Juni 15, 2023 Har du prøvd start både i park og nøytral? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Juni 15, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2023 22 minutter siden, E.C. skrev: Har du prøvd start både i park og nøytral? Jepp. Fulladet batteri…ikke noe utslag på strømbruk ved å vri om tenningen. Ikke klikk i starter heller… Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 15, 2023 Share Skrevet Juni 15, 2023 Har du sjekket at starter faktisk ikke får strøm? Vises det riktig gir i instrumentpanelet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Juni 15, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2023 36 minutter siden, E.C. skrev: Har du sjekket at starter faktisk ikke får strøm? Vises det riktig gir i instrumentpanelet? Nei, det har jeg faktisk ikke. I instrumentpanelet vises bare «D», uansett hvilket gir den står i. Kan dette tyde på noe annet feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 15, 2023 Share Skrevet Juni 15, 2023 Det tyder på manglende signal fra girvelgeren ja. sst079 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t06afre Skrevet Juni 15, 2023 Share Skrevet Juni 15, 2023 SE denne posten for å finne skjema til din bil. https://bimmers.no/forums/topic/826844-hvordan-får-bmw-wds-til-å-virke-i-chrome-og-egde/#comment-3399059 Prøv først å se om du får det til å virke. Du må ha Java installert sst079 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Juni 15, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2023 10 timer siden, t06afre skrev: SE denne posten for å finne skjema til din bil. https://bimmers.no/forums/topic/826844-hvordan-får-bmw-wds-til-å-virke-i-chrome-og-egde/#comment-3399059 Prøv først å se om du får det til å virke. Du må ha Java installert Tusen takk, denne skal jeg sjekke ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t06afre Skrevet Juni 16, 2023 Share Skrevet Juni 16, 2023 17 timer siden, sst079 skrev: Tusen takk, denne skal jeg sjekke ut! Bare si fra hvis du trenger litt starthjelp, har faktisk sett litt i skjamene for problemet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Juni 30, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2023 På 16.6.2023 den 17.25, t06afre skrev: Bare si fra hvis du trenger litt starthjelp, har faktisk sett litt i skjamene for problemet ditt Tusen takk for dette! Og om du har anledning å hjelpe meg litt på veien, hadde jeg satt stor pris på det. Jeg kom ikke så langt før det stoppet opp😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t06afre Skrevet Juni 30, 2023 Share Skrevet Juni 30, 2023 7 timer siden, sst079 skrev: Tusen takk for dette! Og om du har anledning å hjelpe meg litt på veien, hadde jeg satt stor pris på det. Jeg kom ikke så langt før det stoppet opp😅 Ok hvor stopper det opp. Får du opp java symbolet til høyre når du starter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 30, 2023 Share Skrevet Juni 30, 2023 Jeg ser for meg at du kan lese av gir med rett diagnose verktøy, direkte på AGS. Det er vel det letteste/enkleste. Jeg klarer ikke å lese meg frem til hvordan disse bryterene i girkassen helt fungerer. Men det ser ut som de bare får en felles strøm fra AGS, som så leser av strøm eller ikke strøm som går igjennom hver bryter. Det er 4 stk brytere på girkassen. Antar du kan måle strøm på hver av de ledningene som går vi hver bryter og se hva du får ut i andre enden. AGS kommuniserer på DCAN via DME, videre til IKE. sst079 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 1, 2023 Share Skrevet Juli 1, 2023 Hadde dette problemet på en 520 2.2 jeg hadde. Det er ikke vanskelig eller dyrt å bytte girvelgerenheten isåfall, men dobbelsjekk delenr, det er noen forskjeller gjennom årene. sst079 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Juli 3, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2023 På 30.6.2023 den 18.43, t06afre skrev: Ok hvor stopper det opp. Får du opp java symbolet til høyre når du starter? Det første problemet er at jeg er helt grønnsak på alt hva gjelder data. Det andre er kanskje at jeg bruker Mac..? Det jeg hadde hatt stor nytte av er delenummer til den aktuelle delen. Er det mye knot å finne frem til dette for de med litt stødigere kunnskap enn meg..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet Juli 3, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2023 På 30.6.2023 den 21.33, Otis skrev: Jeg ser for meg at du kan lese av gir med rett diagnose verktøy, direkte på AGS. Det er vel det letteste/enkleste. Jeg klarer ikke å lese meg frem til hvordan disse bryterene i girkassen helt fungerer. Men det ser ut som de bare får en felles strøm fra AGS, som så leser av strøm eller ikke strøm som går igjennom hver bryter. Det er 4 stk brytere på girkassen. Antar du kan måle strøm på hver av de ledningene som går vi hver bryter og se hva du får ut i andre enden. AGS kommuniserer på DCAN via DME, videre til IKE. Jeg prøvde å lese av med et diagnoseverktøy jeg fikk låne, men dette fant ingenting. Ut over det skjønner jeg ikke veldig mye av diagrammet...er nok en litt for enkel sjel😅 Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå