Gå til innhold

Hjelp!!! Pre lci til lci


F00rnes
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har bygget om bilen min fra pre lci til lci lykter og gådd fra s254 ahl lykter tel s522 lykter og kjøpt riktig lys modul å repinna kontakt og lcm har koblet det opp slik som guiden til bmw sier og angel eyes lyser ikke og langlys lyser ikke opp når jeg trekker langlys spaken bakover for «flash to pass» men når jeg bryter den framover for langlys så kommer langlysene på og holder seg på men har feilkode på full beam headligth rigth failure i mask. Har kodet ut s524 av vo/fa «apaptiv lys pakke» men får cornering ligths failure og parking ligths failure, og baklyktene yttre lyset ikke opp med stripene men gjør det på indre og får feil code på alle lys bak og når jeg bruker blinklys blinker de alt for fort som om at pære e gåen og får feilkode på det og selv om alle blinklys funker,  når jeg begynte med ombyggingen så kjøpte jeg en lm2 lwr lmc og kodet den inn til bilen. Men har en mistanke om at jeg gjorde feil dær med tanke på at jeg går fra ahl til non ahl. Jeg kodet lmc etter cas og ikke cas etter lmc så jeg mistenker at jeg mulig har fådd samme koding som på gammel lcm? Noen tips? Eller noen som har vært borti det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok enten koblet feil eller kodet feil.
Kjøpte du ny LCM? isåfall kodes rett frem.
Kjøpte du brukt? så må den først flashes og så kodes til riktig VIN. Om LCM er for med eller uten AHL er ikke så viktig hvis man koder den til riktig formål.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er guiden jeg brukte under koding av lcm. Tror ikke lcm var flashet da det var et vin nr i den da jeg kodet men byttet det med mitt vin



1. The actual swap is very straight forward and just involves removing the screw holding the LCM and pulling downward. There is only 1 screw holding the LCM, the other side is held by a metal catch.
2. Next I had to reprogram the LCM. The LCM is the other module in the car that holds the VO, the other being the CAS.
3. Load NCSExpert and choose the CAS and then choose "Enter FA", just copy the complete VIN number that pops up. Close NCSExpert.
4. Load INPA and check the "Ident" of the LMA module and check the part number there. Note that down. Close INPA. 
5. Load WinKFP and choose "Comfort Mode", "Choose ZUSB", in the ECU family choose LM460 and make sure that the part number that you took down in Step 4 shows up on the ZB-Number list, other choose another ECU family. Click cancel and then choose "Update ZUSB" and choose LM460 and click OK. Next click "Enter Vin" and enter the VIN number that you copied in Step 3. Click "Done". You will now see a "Prog ZB-Update", cick that. The module will start getting coded and the UIF will be written, which means that the VIN will have been updated. Close WinKFP.
6. Load NCSExpert and then choose the CAS and then using the "FA_WRITE" job process the LMA ECU. Basically what this does is copies the VO from the CAS to the LMA. 
7. When you start NCSexpert and instead of choosing CAS you choose LMA you will notice that the old VIN number still loads. This was a big mystery to me because everywhere I could see my VIN instead of the old VIN in the UIF but yet NCSExpert seemed to find it somewhere. Perform a "Read ECU" and note down the .prg file that NCS is using for the LM2. Close NCSExpert.
8. To fix this load Tool32 and load up the .prg file that you noted in Step 7. (my first time using Tool32 btw)
9. Here using trial and error I found a job called "read_fgvin", which when run showed me the old VIN. I then loaded up the job "write_fgvin" which requires one argument and I supplied the VIN noted in Step 3. I ran the job and then when I ran "read_fgvin" again I saw my VIN. 
10. Checked this in NCSexpert again and it was my VIN. Makes me think that I didn't need to run Step 5 (WinKFP) at all to update the VIN because the software on the LM2 was already the most recent. Anyway doing that made INPA detect the correct VIN on my LM2 as previously it was just reporting "yyyyyyy" instead of a VIN number. I was also given to understand that you can used the job "FGNR_Schreiben" in NCSexpert to change the VIN of an ECU but for some strange reason that Job doesn't show up for the LMA ECU. 
11. Load NCSexpert "Expert Profile" with a blank .man file and just process the LMA ecu again, this will code the LMA to the new VO.

Job done. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det høres ut som du ikke har gjort alt som trengst med tanke på omkobling av ledninger.

Jeg har bygget om en E87 pre LCI til LCI Ahl lykter, og vært igjennom noe lignende med bytte av FRM (lysmodul) og koding av VIN og andre ting, samt bytte av baklykter til LCI led lykter.
Det at du har feilkoder på lyspærer tyder på at den ikke er kodet fullstetndig og at den fortsatt forventer AHL lykter. Nå er jeg ikke sikker på hvordan dette er på din, men på min måtte jeg endre VO, fjerne $522 (bixenon, om jeg ikke husker feil), og legge til $524 for AHL, når nye VO var kodet til FRM og CAS så måtte jeg kjøre "factory coding" på både FRM, Kombi, CAS og JBE, var en som nevnte DSC også men tror ikke jeg gjorde det. Jeg hadde også en del pærevarsler før dette ble gjort.
Så det spørs om du ikke har flere moduler som må settes opp på nytt etter det nye VO uten at jeg vet hvilken.

Har du en link til guiden du brukte? For kobling av ledninger og slikt..
Kan hende du bør dobbelsjekke alle ledninger også på Bmw WDS, jeg brukte mange timer på å dobbelsjekke frem og tilbake alle pinner som skulle flyttes og laget en detaljert liste over hva som skulle flyttes og i rett rekkefølge da noen pinner skulle flyttes til andre der det allerede var pinner som da skulle en annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...