525TDSA Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 Har denne 2 liters bensinmotoren et godt rykte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 Det er vel n20 og den er sånn passelig bra, såvidt jeg vet. Mener at den kanskje kan ha register problemer. Men jeg kanskje blande med n13... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 (endret) Tidlige N20 sliter også med register, men i dette tilfellet er det vel B48 som er montert i nevnte bil. På generelt grunnlag vil jeg tro det er en bedre motor, iallefall utifra hva man leser på forum. Kanskje litt dårlig egnet for tuning pga høyt kompressjonsforhold. Er haugevis med tråder hvor folk har rasa både N20 og B48 motorer pga tuning, og om jeg husker rett var det en spesifikk B48 motor som egnet seg best (30i). Er vel hovedsakelig hybridene som har rasa. Fant ellers denne linken. Så ikke ut som altfor mye galt utenom det som heter "counter balance shaft bearing". Virker dog som det har vært tilbakekalling på det, men vet ikke om det er en typisk "bare USA" greie eller om den gjaldt biler i Europa også. https://lifeonfour.co/buyers-guides/bmw-b48-b46-engine-reliability/ Endret August 7, 2023 av ///M-ini95 Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 Er B48 i disse, har en 2017 selv. Det er flere utgaver av B48, kort sagt er det en god motor, men det har vært noen ras etter tuning. Den er bygget på samme lest som bla. B38 og B58. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 (endret) B48 er bra. Har denne selv, n20 sliter med kjede grunnet kjeden hjelper til med å balansere som det skrives ovenfor. Ligger noen youtube filmer på dette. Har b48 selv, på sikt vil man mest sannsynlig måtte bytte oljefilterhus, kjøleslangekopling på blokk og et rør som går fra topp til ekpansjonstank, fellesnevner for disse er plast. BMW bruker masse plast i disse motorene, noe som vil måtte byttes på sikt. Byttet nylig disse delene hos netlandet, røret til ekspansjonstank knakk da vi tok det av, så den var moden etter kun 61500 km. Resten av delene kunne sikkert bikket 100 000 uten at eg skal vere påstandig. Oljerør til turbo har det vore noen tilfeller av, at den lekker. Ellers ryker det litt vannpumper å slikt, men generelt gode motorer. B48b20a er ikke glad i tuning pga høyere kompresjon og svakere stempel. Skulle du dog ville tune, gå for en som kan sakene sine og fyll den beste bensinen du får tak i , mao 98 her i Norge. Endret August 7, 2023 av BMWE39turbo Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå