Otis Skrevet September 7, 2023 Share Skrevet September 7, 2023 Hallo, Jeg forsøker å bistå en bekjent med bremserør på en Transit Connect fra 2013. Han har fått 2èr feiler på alle bremserør, ved hvert hjul. Så dette er i hjulbuen. Bak er det veldig kurant å skjøte et godt stykke fremover, da det er ganske god plass. Så det er ikke her problemet er. Foran er problematisk. Supertrangt å skjøte, men man kan kanskje få til å strekke til ABS sentralen, men det er vanskelig uten løfteutstyr, da man må jobbe i motorrommet og under, samtidig. Så mitt spørsmål er; Er det noen regler for hvor kort en skjøt kan være? Her er mine bilder fra hjulbuene foran og hvor kort skjøten må være for å skjøte inni hjulbuen, foran. Jeg anslår maks 20 cm lengde fra hvor jeg klare å skjøte og ut til bremseslange/feste til slange/rør. Eller har noen andre gode ideèr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 7, 2023 Forfatter Share Skrevet September 7, 2023 Jeg tagger en kar som visstnok jobber på verksted, mener jeg å huske. @///M-ini95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 7, 2023 Share Skrevet September 7, 2023 Maks 25cm mellom festepunkt ved bruk av kobberrør. Ingen minimumslengde. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.vegvesen.no/globalassets/kjoretoy/verkstedbransjenkontrollorgan/veileder-kontrollinstruks-versjon-4-3.pdf&ved=2ahUKEwiD76qLopmBAxU8QfEDHXYuBlEQFnoECBIQAQ&usg=AOvVaw07PnHZs7kWQfcZ7dhi827K ///M-ini95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 7, 2023 Forfatter Share Skrevet September 7, 2023 Nais! Da betyr det at det blir en hel del enklere enn jeg fryktet. Bruker kobbernikkel rør ja. Så original klamring blir det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 7, 2023 Share Skrevet September 7, 2023 Har du et portabelt flenseverktøy som greier å ta stålrør? Jeg har gått for bytting fram til eksisterende skjøt med kobbernikkel for å slippe å flense i stålrør. På kobbernikkel har jeg laget skjøter ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 7, 2023 Forfatter Share Skrevet September 7, 2023 Googlet litt og det virker som biltema sitt klarer stålrør. Fremme er det grusomt trangt til neste skjøt. Bak, ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 7, 2023 Share Skrevet September 7, 2023 Ok, tenkte bare å gi en heads-up. Ikke alle flensere som tar stålrør og det er kjedelig å stå der med et avkappa bremserør. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå