frodekrs Skrevet Oktober 2, 2023 Share Skrevet Oktober 2, 2023 Har en luftbelg som har begynt å sige ned. Bilen kan stå over natta uten at den siger ned, mens av og til siger den ned rett etter en kjøretur. Det er kun venstre side som siger. Er dette typisk luftbelg som lekker siden det skjer kun på ei side? X5, f15. 2017mod, 121000km. Anbefales det å bytte på begge sider samtidig? Og er der noen triks for å få ut den gamle som er ok? Denne er vel full i luft så den sitter fast? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 2, 2023 Share Skrevet Oktober 2, 2023 Prøvd å sprute på vann med såpe på belg og slanger frem til kompressor for å se om det er lekkasje en plass? Mulig den lekker kun når den står i en viss posisjon siden det ikke alltid skjer over en natt. Lagt merke til om det er et spesifikt mønster? Må ikke bytte begge to, men er en såpass enkel jobb at det er verdt å slippe å ta den andre året etter. Kjøper du belger fra Arnott f.eks trenger det ikke være altfor dyrt å ta begge samtidig. Du kan enten tappe luft via diagnoseaparat, drille et hull i belgen for å tappe luften eller nappe ut sikringen til kompressoren og løsne slangen som tilfører luft veldig forsiktig til all luft har sigi ut. Sistnevnte er hvis du ønsker å spare på den du mener er OK. Otis og frodekrs reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Oktober 2, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2023 Merket det først i går, så har ikke fått sett noe mønster annet enn den har seget ned 3 ganger dei siste 2 dagane, men i natt sto den i garasja uten å sige. Hadde en kort biltur i dag og parkerte på samme plass i garasja, da hadde den sege ned etter 10min. Kan prøve med såpevann. Tenkte bare å høre om det var normalt at belgene begynte å svikte ved denne alderen / km. Eller om det er meir normalt med lekasje på slanger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2023 Share Skrevet Oktober 2, 2023 Det høres mer ut som ventil blokk tenker jeg. Da kan det bli mer uregelmessig siging. frodekrs reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 2, 2023 Share Skrevet Oktober 2, 2023 Min F11 og oppførte seg litt sånn. Spesielt på ujevnt/forskjell i underlag, der det var forskjell i trykk på de to belgene. Den kunne stå på parkeringsplassen i helning uten å sige, men stod den noen dager i en annen posisjon (f.eks. Motsatt vei) så seig den over natta. Bytta belgen som ikke hadde blitt bytta, så var alt i orden. De begynner ofte slik visstnok, ved små lekkasjer. Bilen min var gått ca 115000km når siste belg ble byttet. Da hadde denne belgen blitt byttet for noen år siden. frodekrs og ///M-ini95 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Oktober 2, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2023 Om det er ventilblokka som tuller, vil den kunne siga på bare ei sida da? Eller vil den sige likt på begge sider? Er det mye styr å bytte bare ventilblokka? Ser den selges løst uorginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2023 Share Skrevet Oktober 2, 2023 Ja, det kan den. Men det er kanskje sannsynlig med belg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jupiter40 Skrevet Desember 13, 2023 Share Skrevet Desember 13, 2023 hadde akkurat samme problem på min f 15 , byttet begge belger og alt er i skjønneste orden kompressoren sitter under passasjer sete , under bilen , koble ifra der så er det bare å bytte . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet Desember 13, 2023 Share Skrevet Desember 13, 2023 Vi byttet på ene, den seg fortsatt, så viste det seg å være hull i begge samtidig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Desember 13, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2023 Jeg byttet begge belgene for noen dager siden. Har holdt seg oppe siden det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå