Gå til innhold

Gult varsel for bremsevæske. Hva kan være grunnen?


Kvikklunsj
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 😊

I Mai hadde jeg bilen inne på verksted pga bremsene. De skiftet caliper, skiver og klosser, og luftet bremsene.

Nå, fire mnd senere får jeg opp et gult varsel om at bremsevæske nivået er lavt.

Dette har jeg sjekket: Ingen tegn til lekkasje, beholderen for bremsevæske er på max og heller ingen bemerkninger på bremsing i fart.

 

Hva kan det være? 

Vil det være en sjanse for at verkstedet har glemt å resette dataen på bilen? (datoen som kommer opp er satt til 10/23 for bremsevæske og informasjonen kom første gang 01.10)

Endret av Kvikklunsj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Kvikklunsj skrev:

Vil det være en sjanse for at verkstedet har glemt å resette dataen på bilen? (datoen som kommer opp er satt til 10/23 for bremsevæske og informasjonen kom første gang 01.10)

Utifra hva du forteller så høres det sannsynlig ut, all den tid du får opp en datovarsling. 

Enten en forglemmelse fra verksted eller bevisst ikke gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavt bremsevæskenivå vil utløse et utropstegn - feil på bremsesystemet. Tegnet for bremsevæske indikerer at det skal utføres service. Først gult (ca. en måned før), deretter rødt når måneden er utløpt. Standard intervall her er to år. Verkstedet har neppe resatt dette. Hvis de har luftet alle hjul og ikke bare der de bytte caliper så hadde jeg bare resatt varselet. Ellers bør du ta service på bremsevæsken før resett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...