Joakim30d Skrevet Oktober 31, 2023 Share Skrevet Oktober 31, 2023 Hei! Er ganske ny til e60, så søker etter gode tips. har en 530xd 2005 231hk. problemet jeg har, er at etterhvert som jeg gir greit med pådrag, så går speedometer helt opp til 260kmh og ned igjen til faktisk fart. Idrive «rebooter» også, blir svart i 1 sek og kommer på. Samtidig så kommer det lyder fra stereo og bluetooth slår seg av og på. Når dette skjer kommer det opp «FTM system error» kjører jeg rolig skjer det ikke så mye, men gir jeg pådrag opp over 2k rpm så starter speedometeret og idrive. Første snøen kom igår, og da måtte jeg selvfølgelig ut litt, da kommer det opp transmission fault og kassa går i nød etterhvert. Alt dette skjer kun på pådrag. Høres ut som den kanskje får overspenning? setter pris på tips da dette irriterer meg veldig. batteri er byttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 31, 2023 Share Skrevet Oktober 31, 2023 Ja, hva er spenning på bilen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 31, 2023 Share Skrevet Oktober 31, 2023 En diagnose er nok også veien og gå da en ikke kan si over Internett hvorfor en feilmelding (som oftest er generell) kommer opp på OBC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim30d Skrevet Oktober 31, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2023 @Reef89 har vært inne utallige ganger med diagnose:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim30d Skrevet Oktober 31, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2023 @Otis skal få sjekka det etter jobb. Sist gang jeg målte tror jeg den lå nesten på 14v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim30d Skrevet Oktober 31, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2023 Også en ting til som skjer er at jeg mister servo. Hva slags sammenheng servo, flat tyre monitor og girkasse har sammen har jeg absolutt ingen anelse på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 31, 2023 Share Skrevet Oktober 31, 2023 43 minutter siden, Joakim30d skrev: @Reef89 har vært inne utallige ganger med diagnose:/ Hva tok de eller du diagnose med? alle feilmeldinger blir lagret i minnet så de finner man ved en ordentlig diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim30d Skrevet Oktober 31, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2023 @Reef89 brukt foxwell og texa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Oktober 31, 2023 Share Skrevet Oktober 31, 2023 5 timer siden, Joakim30d skrev: Hva slags sammenheng servo, flat tyre monitor og girkasse har sammen har jeg absolutt ingen anelse på De er alle avhengige av hastighetssignal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim30d Skrevet Oktober 31, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2023 @540is wheels speed sensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim30d Skrevet November 14, 2023 Forfatter Share Skrevet November 14, 2023 Fikk fiksa feilen. Hørt mye historier rundt e60 og elektronikk så overtenkte det. feilen var så lite som regulator til dynamo. Ladet så mye som 16v og da slår det feilmeldinger. Tok max 20 min og bytte sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå