Gå til innhold

Tanker om BMW X3 20d 2012?

Hahah
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har kommet over en BMW X3 som ser strøken ut og som jeg vurderer å kjøpe: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331774927

Er det noen som har erfaring med disse BMW'ene? Hva slags mangler/problemer burde man undersøke før kjøp?

Og er det slik at N47 motoren som er i 2012 modellen er mer holdbar enn tidligere modeller? Har hørt mye om registerkjedehavari på disse motorene.. vil f.eks økt frekvens av oljeskift redusere sannsynligheten for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et kjent problem at ledningsnett på passasjerside inn til motorrom blir ødelagt. Vann som kommer inn et sted. Symptomer kan være blinklys høyre skjerm som ikke fungerer, spylervæskepumpe og diverse andre ting. Hvis du ikke har stor kunnskap angående slik selv så er det dyrt å bytte. Flere titusener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emilsen skrev:

Er et kjent problem at ledningsnett på passasjerside inn til motorrom blir ødelagt. Vann som kommer inn et sted. Symptomer kan være blinklys høyre skjerm som ikke fungerer, spylervæskepumpe og diverse andre ting. Hvis du ikke har stor kunnskap angående slik selv så er det dyrt å bytte. Flere titusener.

Akkurat, får undersøke om dette er byttet. Er det ledningsnettet og/eller jobben som koster mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hahah skrev:

Akkurat, får undersøke om dette er byttet. Er det ledningsnettet og/eller jobben som koster mye? 

Ledningsnettet er vel et par tusen kroner. Arbeid har jeg sett fra 20-40k. Hvis du googler så finner du flere med samme problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Emilsen skrev:

Ledningsnettet er vel et par tusen kroner. Arbeid har jeg sett fra 20-40k. Hvis du googler så finner du flere med samme problem. 

Fant ledningsnett til 2500 kr ja. Jeg får google litt og se hva andre har erfart, men 20-40k var jo en svimlende sum å ta i betrakning siden dette er et kjent problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr ikke at det er lett og fort gjort å fikse, selv om problemet er kjent og nye deler koster "lommerusk" sammenlignet med arbeidet. Finnes dessverre mange slike eksempler. Kjøpte man i riktig tid og hadde hatt bilen på original service hele veien ble dette av og til dekket på goodwill (selv utenfor garanti), men nå er disse bilene for gamle for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bilen ser veldig fin ut og har gått lite.

Jeg hadde en slik 2012 modell som jeg kjørte nesten 100000 km med ( Fra 138000km til 229000km) uten noen store problemer.

Veldig god bil til alt, gode kjøreegenskaper, komfortabel, greit med plass og god til å ta seg fram.

N47 motoren er nok bedre fra 2012, men du kan få et verksted til å sjekke om det er rasling eller slakke i registerkjede.

Ser at det er en importbil, så mangler varme i rattet. Det er også liten skjerm/navigasjon uten ryggekamera. Ser ut som Dab og hengerfeste er ettermontert.

Prisen er kanskje noe høy, men km.stand er jo mye lavere enn på de fleste andre som er til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Sverre 2468 skrev:

Hei!

Bilen ser veldig fin ut og har gått lite.

Jeg hadde en slik 2012 modell som jeg kjørte nesten 100000 km med ( Fra 138000km til 229000km) uten noen store problemer.

Veldig god bil til alt, gode kjøreegenskaper, komfortabel, greit med plass og god til å ta seg fram.

N47 motoren er nok bedre fra 2012, men du kan få et verksted til å sjekke om det er rasling eller slakke i registerkjede.

Ser at det er en importbil, så mangler varme i rattet. Det er også liten skjerm/navigasjon uten ryggekamera. Ser ut som Dab og hengerfeste er ettermontert.

Prisen er kanskje noe høy, men km.stand er jo mye lavere enn på de fleste andre som er til salgs.

Har hatt samme bil, kjørte denne fra 80-162k km. Endte med registerras og påkost på ca 32k u mva.

trøbbel med baklyktene også, de slukker.

ledningsnettet som er nevnt er en lett fiks, delen koster type 80 kr.

Flott bil, men evt dieselpumpe og det ovenfor er evt trøbbel (dyrt) må taes høyde for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Emilsen skrev:

Sjekk om det har blitt utbedret på den bilen. Er på jobben her har akkurat det problemet på sin X3 nå. Han skal på verksted med den neste uke. 

Vi er spent på hvor mye det kommer til å koste å fikse.

Først sluttet vindus spyler motoren foran å virke også sluttet den bak å virke på den. Hvis man ikke fikser det så vil lysene foran også slutte å virke til slutt.

Mener BMW leverer rep kit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...