GÃ¥ til innhold

Verkstedregning


minnie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei 🙂

Jeg har en f30 som nylig har vært på verksted på grunn av batteri som ikke lader. Fikk beskjed om at det var dynamo som var defekt og de mente det var på grunn av noe oljesøl fra oljefilteret. Skulle bytte dynamo og oljefilter - helt i orden det. Ringte meg opp igjen noen dager senere og sa at den nye dynamoen de hadde bestilt ikke virket, så de måtte bestille en ny. 3 nye dynamoer og en MÅNED senere ringer de meg etter at jeg har ringt å spurt flere ganger. De hadde da ringt Bmw og funnet ut at det var spenningsregulatoren. 
Regningen kom på herlige 18tusen 🤪

Med da spenningsregulatoren, dynamoen, oljefilter og arbeidet. 
 

Er dette ok? Eller er det jeg som er vanskelig kunde nå? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, minnie skrev:


 

Er dette ok? Eller er det jeg som er vanskelig kunde nå? 🤔

Høres ikke helt ok ut nei, men det spørs litt hva de har fakturert deg og hva som har blitt sagt underveis. Hvis det er avtalt å bruke brukte deler er det vel ofte slik at verkstedene legger litt mer risiko over på kundene, men synes uansett det virker litt rart av et verksted å ikke sjekke spenningsregulatoren om de først har tatt av dynamoen.

Ellers ser jeg jo at en ny 170A dynamo til en F30 316i koster nesten 15000,- på GS bildeler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, E.C. skrev:

Har de kjøpt fra skraphaugen de tre første gangene eller? Kjøper man ny komplett så har man ny spenningsregulator som sitter på dynamoen. Hva er spesifikasjonen på regningen? 

Skulle være nye de dynamoene.

 
Dynamo 6806kr
Regulator 3251kr 
Oljefilter 246kr 
Arbeid 7 timer 7306kr 

-sjekket batteri og lading, batteri ok, dynamo defkt   
- Skiftet dynamo og ladekabel - mye sjekk    
- oppdaget også olje som hadde rent fra oljefilter ned på dynamo - skiftet oljefilter med pakning 

Hadde de ringt bmw med en gang hadde det ikke vært mye sjekk som de skriver. Og jeg lurer litt på om dynamoen har vært defekt i det hele tatt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bedt om å få halvert arbeidet. De har enten bestilt/fått defekt vare fra sin leverandør tre ganger eller byttet feil ting tre ganger (som følge av slett diagnosearbeid). Mertid gått til feil på deres side vil jeg si er ugreit å fakturere kunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo litt gromsete farvann og dessverre problemet for biler som er utenfor garanti.
Når det kommer til BMW og dynamo (hver for seg) er det gode muligheter for feilsøking så det burde ikke tatt så lang tid, her spiller kompetanse inn og klarer man ikke som kunde å identifisere feilen og bestille "rett" oppdrag med en gang kan det være realistisk at merkeverksted kan identifisere feilen billigere, så kan man evnt ta selve reparasjonen ett annet sted. Er prisen 7306 inkl mva er jo det ganske rimelig timepris, men håndtering av defekt ny vare skal ikke faktureres kunde i B2C segmentet.

Olje/væskesøl kan fint ta livet av en dynamo, min røyk etter å ha fått en skvett diesel når injektoren mista hue og tømte  2-3 desiliter i motorrommet. Dryppende olje er nok ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...